A II. világháború fegyverei, járművei

SdKfz. 251/21 önjáró légvédelmi gépágyú

2017. október 27. - Habitus

Az Sd.Kfz. 251/21 Fliegerabwehr Schützenpanzerwagen páncélozott légvédelmi harcjármű az Sd.Kfz. 251-es három 15 mm-es MG 151/15-ös légvédelmi géppuskával felfegyverzett változata. A járművet a nyomasztóan nagy szövetséges légi fölény hívta életre.

sdkfz251-21.jpg

Mivel a Luftwaffe repülőgépeit sorra kezdte átfegyverezni a hatékonyabb 30 mm-es MK 103 és MK 108 gépágyúkra, ezért nagyszámú (többnyire használt) 15 mm-es géppuska szabadult fel a Wehrmacht többi fegyverneme számára. A 15 mm-es géppuskák egyik felhasználási módjaként született meg 1944-ben az Sd.Kfz. 251/21-es. A heveder-táplálású MG151/15-ösből hármat szereltek egy, a jármű közepén elhelyezett talapzatra. A géppus- kák irányzását és működtetését manuálisan kellett végezni. Néhány járművet a 20 mm-es MG 151/20-as gépágyúval szereltek fel. Habár a jármű alapvető feladata a légelhárítás volt, tűzereje miatt előszeretettel alkalmazták az ellenséges gyalogsággal szemben. 

TECHNIKAI ADATOK (Fliegerabwehr Schützenpanzerwagen)

  • Méretek - hosszúság 5,76 m; szélesség 2,10 m; magasság 1,81 mm
  • Súly: 8620 kg;
  • Személyzet: 4-6 fő
  • Fegyverzet: három 15 mm-es MG151/15 géppuska vagy három 20 mm-es MG151/20 gépágyú és egy 7.92 mm-es MG34/42 géppuska
  • Páncélzat: 6-14,5 mm
  • Hatótáv: 300 km (úton)
  • Motor: egy 100 LE-s Maybach HL 42 TRKM 6 hengeres benzinmotor
  • Teljesítmény: max. sebessége úton 52,5 km/h

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr5013110524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása