Az Sd.Kfz. 251/21 Fliegerabwehr Schützenpanzerwagen páncélozott légvédelmi harcjármű az Sd.Kfz. 251-es három 15 mm-es MG 151/15-ös légvédelmi géppuskával felfegyverzett változata. A járművet a nyomasztóan nagy szövetséges légi fölény hívta életre.
Mivel a Luftwaffe repülőgépeit sorra kezdte átfegyverezni a hatékonyabb 30 mm-es MK 103 és MK 108 gépágyúkra, ezért nagyszámú (többnyire használt) 15 mm-es géppuska szabadult fel a Wehrmacht többi fegyverneme számára. A 15 mm-es géppuskák egyik felhasználási módjaként született meg 1944-ben az Sd.Kfz. 251/21-es. A heveder-táplálású MG151/15-ösből hármat szereltek egy, a jármű közepén elhelyezett talapzatra. A géppus- kák irányzását és működtetését manuálisan kellett végezni. Néhány járművet a 20 mm-es MG 151/20-as gépágyúval szereltek fel. Habár a jármű alapvető feladata a légelhárítás volt, tűzereje miatt előszeretettel alkalmazták az ellenséges gyalogsággal szemben.
TECHNIKAI ADATOK (Fliegerabwehr Schützenpanzerwagen)
- Méretek - hosszúság 5,76 m; szélesség 2,10 m; magasság 1,81 mm
- Súly: 8620 kg;
- Személyzet: 4-6 fő
- Fegyverzet: három 15 mm-es MG151/15 géppuska vagy három 20 mm-es MG151/20 gépágyú és egy 7.92 mm-es MG34/42 géppuska
- Páncélzat: 6-14,5 mm
- Hatótáv: 300 km (úton)
- Motor: egy 100 LE-s Maybach HL 42 TRKM 6 hengeres benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 52,5 km/h