Az Sd.Kfz. 234 eredeti 20 mm-es gépágyúja igazság szerint már 1942-ben sem biztosított kellő tűzerőt páncélozott célok leküzdéséhez, ezért a hadsereg vezetői megrendelték a Sd.Kfz. 234 erősebben felfegyverzett változatát, amely hatékonyan felvehette a harcot a nálánál sokkal nehezebb harckocsikkal is. Így született meg a világháború legismertebb és leghatékonyabb német páncélgépkocsija, amely az Sd.Kfz. 234/2-es jelölést kapta.
A katonák körében a "Puma" elnevezés terjedt el. Az Sd.Kfz. 234/2-es teljesen zárt löveg- tornyát, amelyben egy 50 mm-es KwK 39/1 típusú L/60-as löveget helyeztek el, még a Krupp-cég fejlesztette ki a Pz.Kpfw. II-es harckocsin alapuló "Leopard" felderítő-páncélos számára 1942-ben. A Leopard-programot végül törölték, így a lövegtornyot a "Pumák" kapták. A típus minden tekintetben felülmúlta kortársait, 50 mm-es lövegével a szövetsé- gesek legfőbb felderítő páncélkocsijának, az M8 Greyhoundnak a páncélzatát 1500-2000 méterről is képes volt átütni. Összesen 101 darab készült a Büssing-NAG üzemeiben.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek: hosszúság 6,80 m; szélesség 2,33 m; magasság 3,38 m
- Súly: 11 470 kg
- Személyzet: 4 fő
- Fegyverzet: egy 50 mm-es KwK 39/1 ágyú; egy 7,92 mm-es párhuzamosított géppuska
- Páncélzat: 8-30 mm
- Hatótáv: 900 km (úton)
- Motor: egy 220 LE-s teljesítményű Buessing-NAG GS dízelmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 80 km/h