1936-ban a német haditengerészet letette első repülőgép-hordozójának tervét a had- vezetés elé. A Graf Zeppelin építése bár megkezdődött, de a hajó soha nem készült el, viszont a légügyi minisztérium még 1936-ban pályázatot írt ki a repülőgép-hordozóról bevethető, többfeladatú, rövid fel- és leszállópályát igénylő, felhajtható szárnyú, zuhanóbombázó repülőgépre.
Csak az Arado és a Fieseler cég pályázott, és az utóbbi nyert. Az Fi-167 két prototípusa kitűnt jó vezethetőségével (beleértve a nagyon kicsi leszállósebességet is), teljesítmé- nyével és terhelhetőségével. A Fieseler cég 12 darab ledobható futóműves, nullszériás Fi-167A-0 elkészítésére kapott rendelést. A repülőgéphordozó-program törlésekor a Fiese- ler Fi 167-esek fölöslegessé váltak; 9 darabot átadtak Romániának, ahol fekete-tengeri partvédelmi feladatokat láttak el velük.
TECHNIKAI ADATOK (Fi 167A-0)
- Méretek: hossz 11,41 m; magasság 4,81 m; fesztáv 13,51 m
- Szerkezeti tömeg: 2800 kg
- Felszálló tömeg: 4850 kg
- Személyzet: 2 fő
- Fegyverzet: egy 7,92 mm-es mereven beépített géppuska a pilótafülke előtt a törzs jobb oldalán, egy 7,92 mm-es forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részén és 1000 kg-os bomba- (torpedó-) teher külső felfüggesztési pontokon
- Motor: egy 1100 LE-s (820 kW) Daimler-Benz DB 601B típusú, 12 hengeres, fordított
hengerelrendezésű V-motor - Hatótáv: 1500 km
- Teljesítmény: max. sebessége 325 km/h;
csúcsmagasság 8200 m