A II. világháború fegyverei, járművei

Mikojan-Gurjevics MiG-1 vadászgép

2017. szeptember 30. - Habitus

A később világhírűvé vált tervezőpáros első gépe a szovjet légierő 1938-ban kinyilvá- nított, sürgős igényére született. A vegyes (fém-fa) szerkezetű I-200 jelű magassági vadászgép prototípusa 1940 áprilisában repült először. A nagyon rövid törzsű, rossz hosszstabilitású és kimondottan nehezen repülhető MiG-1 mindenkit elvarázsolt 650 km/h-s csúcssebességével, amit 6900 m-es magasságban ért el.

mig1a.jpg

A gép negatív tulajdonságait – erősen billegett fel- és leszálláskor, rossz volt a manőve- rező képessége, kicsi volt a hatótávolsága – figyelmen kívül hagyva azonnal elrendelték a sorozatgyártást. Mivel a hosszú és súlyos motor csak gyenge fegyverzet beépítését tette lehetővé, ezért a rögtön frontszolgálatba került modell rendre alulmaradt a légiharcok- ban. Már 1940 végén – alig 100 sorozatgép elkészülte után – le is állították a gyártását, és áttértek a továbbfejlesztett MiG-3 gyártására.

TECHNIKAI ADATOK

  • Méretek: hossz 8,16 m; magasság 2,62 m; fesztáv 10,20 m
  • Szerkezeti tömeg 2602 kg
  • Felszálló tömeg: 3099 kg
  • Személyzet: 1 fő
  • Fegyverzet: egy 12,7 mm-es Berezin BS géppuska és két 7,62 mm-es SKAS géppuska
  • Motor: egy 1350 Le-s (1007 kW) Mikulin AM-35A 12 hengeres, folyadékhűtéses V-motor
  • Hatótáv: 580 km
  • Teljesítmény: max. sebessége 657 km/h; csúcsmagasság 12 000 m

*Mikojan - Gurjevics MiG-1 és MiG-3 - részletesebben

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr1012912775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása