A Ca 310-es Libeccio a Ca 308 Borea (Bóra) utasgép és a gyarmati szolgálatra szánt, többfeladatú katonai repülőgép, a merev futóműves Ca 309 (Ghibli) közeli rokona. Az 1937 áprilisában először repült, már behúzható futóműves Ca 310a támadó-, bombázó-, felderítő-, torpedóvető- és kiképzőgépek egész sorát nyitotta meg.
A típus 1938-ban került korlátozott szolgálatba, amikor az olaszok 16 gépet Spanyol- országba küldtek – csapatpróbákra. Sikeresebben tudták külföldre – Magyarországra, Norvégiába, Peruba és Jugoszláviába – eladni, de a gépek teljesítménye sokkal rosszabb volt a gyár által ígértnél. Magyarország 36 gépet vásárolt, meg is érkeztek a csapatpró- bákra; ezek során három repülőgép lezuhant. Részben ezért, részben a gyenge teljesítmény miatt 33 gépet visszaadtak Olaszországnak, vételárukat a később vásárolt repülőgépek (pl. a Breda Ba.65 és a Caproni CA 135) árába tudták be.
TECHNIKAI ADATOK (Ca 310a)
- Hossz: 12,20 m
- Magasság: 3,52 m
- Fesztávolság: 16,23 m
- Hatótáv: 1205 km
- Személyzet: 3 fő
- Csúcsmagasság: 7000 m
- Szerkezeti tömeg: 3040 kg (felszálló tömeg: 4650 kg)
- Csúcssebesség: 365 km/ó
- Fegyverzet: két 7,7 mm-es mereven beépített géppuska a szárnyakban, egy 7,7 mm-es forgatható géppuska a lövésztoronyban a törzsön felül, és 400 kg-os bombateher a zárt bombaszekrényben
- Hajtómű: két 470 Le-s (350,5 kW) Piaggio P.VII C.35 típusú, héthengeres, egysoros csillagmotor