Kétüléses, tengeralattjáróról bevethető felderítő hidroplán. Ezt a meglehetősen kisméretű gépet kifejezetten tengeralattjárók fedélzetére fejlesztették ki, és a japán gyakorlat szerint azok csőszerű hangárjában szétszerelve szállították. Ezek a tengeralattjárók egy-egy osztag vezérhajójaként elsősorban felderítési feladatokat kaptak, így nagy hasznát vették a fedélzetükre telepített repülőgépnek.
A Yokosuka E14Y először 1939-ben repült, de csak négy év múlva – 1943-ban – állították szolgálatba. Összesen 138 darab készült belőle. Ilyen típusú hidroplánnal szerelték fel például a Junsen Type J-3 hosszújáratú tengeralattjáró-osztály mindkét hajóját (I-7 és I-8), de több más tengeralattjárón is szerepet kaptak. Így már érthető, hogy miért ez a repülőgép volt az egyetlen a második világháború folyamán, amely az USA szárazföldi területét bombázta, mégha csak kisméretű gyújtóbombákkal is...
TECHNIKAI ADATOK
- Hossz: 8,54 m
- Magasság: 3,80 m
- Fesztávolság: 11,02 m
- Szerkezeti tömeg 1119 kg
- Felszálló tömeg: 1450 kg
- Személyzet: 2 fő
- Fegyverzet: az alapváltozatnál nincs
- Motor: egy 340 Le-s (254 kW) Hitachi Tempu 12 típusú léghűtéses csillagmotor
- Hatótáv: 880 km
- Teljesítmény: max. sebessége 246 km/h; csúcsmagasság 5420 m