Az 1920-30-as években a Citroën féllánctalpas járművek hosszú sorát fejlesztette ki a Kégresse szabadalom alapján. 1934-ben mutatta be a társaság a legújabb és sokkal erősebb P107 modelljét, a Citroën-Kégresse P17 utódját. Azonban a sorozatgyártás kezdete előtt a Citroën csődbe ment, így az Unicnak lehetősége nyílt megszerezni a Kégresse szabadalmat, és elkezdeni a P107 féllánctalpas sorozatgyártását.
A P107 két fő változatát rendszeresítették a francia hadseregben: az egyik könnyű tüzér- ségi vontatóként, a másik pedig utászjárműként. Az utóbbinak a vezetőfülke mögött nyitott volt a rakodótere, és a rohamutászok felszerelését szállító páncélozott utánfutót is vontatta. Franciaország 1940-es bukását követően a Wehrmacht a P 107-est is szolgálat- ba állította, és a könnyű tábori tüzérség, illetve a páncéltörő ágyúk vontatására használta (Lásd.: fenti kép). A németek később eltávolították a típus eredeti felépítményét, és páncélozott testtel látták el. Ezen átalakított P 107-esek zöme Franciaországban maradt, ahol kiképzési és általános szállítási célokra használták őket, de a normandiai partra- szállást követően harci feladatokat is elláttak. A németek megtartották a típus orra alá szerelt görgőt, amely az árok leküzdése közben segítette a jármű mozgását. 1940-ben több mint 2000 példány állt hadrendben.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek - hosszúság 4,85 m; szélesség 1,80 m; magasság 1,96 m
- Súly: 4050 kg;
- Személyzet: 5-7 fő
- Fegyverzet: nincs
- Páncélzat: az alapváltozatnak nincs
- Hatótáv: 400 km
- Motor: egy 55 LE-s négyhengeres, folyadékhűtéses, karburátoros, négyütemű 3450 cm³-es benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 45 km/h;