A II. világháború fegyverei, járművei

Unic P107 tüzérségi vontató

2017. szeptember 22. - Habitus

Az 1920-30-as években a Citroën féllánctalpas járművek hosszú sorát fejlesztette ki a Kégresse szabadalom alapján. 1934-ben mutatta be a társaság a legújabb és sokkal erősebb P107 modelljét, a Citroën-Kégresse P17 utódját. Azonban a sorozatgyártás kezdete előtt a Citroën csődbe ment, így az Unicnak lehetősége nyílt megszerezni a Kégresse szabadalmat, és elkezdeni a P107 féllánctalpas sorozatgyártását.

unic_p107.jpg

A P107 két fő változatát rendszeresítették a francia hadseregben: az egyik könnyű tüzér- ségi vontatóként, a másik pedig utászjárműként. Az utóbbinak a vezetőfülke mögött nyitott volt a rakodótere, és a rohamutászok felszerelését szállító páncélozott utánfutót is vontatta. Franciaország 1940-es bukását követően a Wehrmacht a P 107-est is szolgálat- ba állította, és a könnyű tábori tüzérség, illetve a páncéltörő ágyúk vontatására használta (Lásd.: fenti kép). A németek később eltávolították a típus eredeti felépítményét, és páncélozott testtel látták el. Ezen átalakított P 107-esek zöme Franciaországban maradt, ahol kiképzési és általános szállítási célokra használták őket, de a normandiai partra- szállást követően harci feladatokat is elláttak. A németek megtartották a típus orra alá szerelt görgőt, amely az árok leküzdése közben segítette a jármű mozgását. 1940-ben több mint 2000 példány állt hadrendben.

TECHNIKAI ADATOK

  • Méretek - hosszúság 4,85 m; szélesség 1,80 m; magasság 1,96 m
  • Súly: 4050 kg;
  • Személyzet: 5-7 fő
  • Fegyverzet: nincs
  • Páncélzat: az alapváltozatnak nincs
  • Hatótáv: 400 km
  • Motor: egy 55 LE-s négyhengeres, folyadékhűtéses, karburátoros, négyütemű 3450 cm³-es benzinmotor
  • Teljesítmény: max. sebessége úton 45 km/h;

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr9012887086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása