A II. világháború fegyverei, járművei

Nürnberg könnyűcirkáló

2018. január 30. - Habitus

A világháború kitörésekor a kieli Deutsche Werke A.G. hajógyárban épült, és 1934-ben vízrebocsátott könnyűcirkáló volt a német haditengerészeti felderítőerő élén álló Densch altengernagy zászlóshajója. Szeptember 3-tól más könnyűcirkálókkal együtt azt a felada- tot kapta, hogy aknákat telepítsen az Északi-tengeren.

nurnberg1935.jpg

1939. december 13-án a Nürnberget megtámadta a Salmon angol tengeralattjáró, és a hajó az orrán torpedótalálatot kapott. A javítási munkálatok elvégzése után 1940 nyarán futott ki a tengerre: előbb a norvég vizeken, majd a Balti-tengeren teljesített szolgálatot; részt vett 1941 szeptemberében a szovjet balti flotta kitörési útjának elzárásában. 1945 januárjáig nem kapott harci feladatot, ekkor a Skaggerak-szorosban teljesített védelmi jellegű, aknatelepítő feladatokat, és közben számos brit repülőgép támadását verte visz- sza. Május 9-én Koppenhágában a Prinz Eugen nehézcirkálóval együtt adta meg magát a szövetségeseknek, 1946 januárjában Libaunál a cirkálót átadták a Szovjetuniónak, majd ezután Admiral Makarov néven szolgált a szovjet haditengerészet kötelékében.

TECHNIKAI ADATOK

  • Vízrebocsátás: 1934.
  • Vízkiszorítás: 6.000 t (üresen); 7.500 tonna (harckészen)
  • Méretek: hossz: 183,8 m - szélesség: 16,5 m - merülés: 4,3 m
  • Sebesség: 32 csomó (59,6 km/h)
  • Személyzet: 650-950 fő között
  • Hajtómű: 3 hajócsavar, kazán és gőzturbina - 60 000 LE
  • Hatótávolság: 12 600 km
  • Fegyverzet: 9 db 15,0 cm-es ágyú; 8 db 8,8 cm-es ágyú; 8 db 3,7 cm-es és 6 db 20 mm-es légvédelmi gépágyú + 2 db Arado Ar 196 repülőgép
  • Páncélzat: övpáncél 18-50 mm, lövegtornyok 20-80 mm, fedélzet 20-25 mm

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr413618986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása