A Wehrmachtban már a háború kezdete óta igény volt egy fürge, mélységi felderítést végző harckocsira. E célra a német könnyű harckocsik kis sebességük miatt nem voltak alkalmasak. Az 1940-es kiírás szerint egy ilyen felderítő harckocsinak teljesítenie kellett: 12-13 tonnás súly mellett minimum 50 km/h sebesség, átlagos páncélvastagság és bő- vített megfigyelésre alkalmas berendezések a toronyban.
Az összehasonlító teszteken a Pz.Kpfw. 38(t) teljesített a legjobban, ennek ellenére a MAN gyár fejlesztése lett a hivatalos győztes. A hadsereg 800 darabot rendelt belőle, PzKpfw II L (Luchs) néven, de a gyártási nehézségek miatt 131 lelkészült darab után leálltak a gyár- tással. 1944-re egy jó felderitő harckocsi hiánya azonban már akuttá vált, ekkor nyúltak vissza a jól bevált LT vz. 38-hoz. A sietősen kifejlesztett Aufklarungspanzer 38(t) egy stan- dard Pz.kpfw. 38(t) volt, de Praga AE motort kapott, valamint felül nyitott tornyot, egy 20 mm-es automata ágyúval.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek - hosszúság 4,51 m; szélesség 2,14 m; magasság 2,27 m
- Súly: 9750 kg
- Személyzet: 4 fő
- Fegyverzet: egy 20 mm-es KwK. 30 L/55 automata gépágyú és egy 7.92 mm-es MG 34 géppuska
- Páncélzat: 8-50 mm
- Hatótáv: 210 km
- Motor: egy 140 LE-s Praga EPA/2 hathengeres benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 45 km/h