A II. világháború fegyverei, járművei

Fairey Seafox felderítő/megfigyelő hidroplán

2017. október 19. - Habitus

Fairey Seafox-ot a Brit Légiközlekedési Minisztérium S.11/32-es rendeletének – a haditengerészeti cirkálók, gőzkatapulttal indítható felderítő/megfigyelő gépekkel való felszerelése – megfelelően kezdték el tervezni. A prototípus 1936-ra készült el és 1938-ban elkezdődött a gépek sorozatgyártása is.

seafox-mk-i.jpg

A repülőgép törzse teljesen fém önhordó szerkezetű, a szárnyakat csak a belépőélen látták el fém burkolattal, a többi rész vászonborítású. A gép meghajtásáról egy 16 hengeres, léghűtéses Napier Rapier motor gondoskodott. A Seafoxot komoly kritikák érték alacsony teljesítménye, gyenge motorhűtése és a kellőnél nagyobb leszállási sebessége miatt. Így viszonylag hamar kikopott a szolgálatból, többnyire Swordfish-ek és Walrus-ok váltották fel. A Royal Australian Navy-ben is szolgált, a módosított Leander-osztályú hajókon alkalmazták. Összesen csak 64 darab készült (más források szerint 66) a típusból.

TECHNIKAI ADATOK

  • Hossz: 10,01 m
  • Magasság: 3,70 m
  • Fesztávolság: 12,22 m
  • Hatótáv: 710 km
  • Személyzet: 2 fő
  • Csúcsmagasság: 3350 m
  • Szerkezeti tömeg: 1726 kg 
    (max. felszálló tömeg: 2460 kg)
  • Csúcssebesség: 200 km/h
  • Fegyverzet: egy 7,7 mm-es MG géppuska és 160 kg bombateher 
  • Hajtómű: egy 380 Le-s (280 kW) Napier Rapier VI 16 hengeres, léghűtéses motor

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr4013018924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása