A Bloch cégnél 1936-ban kezdték tervezni az MB.170 többfeladatú katonai repülőgépet; az A.3 jelű változatot a hadseregnek futár- és megfigyelő feladatokra, míg az AB.2 jelűt bombázó-támadó repülőgépként. Az első MB.170-es 1938 februárjában repült, és a típust végül, MB.174 jellel, elsősorban felderítő és célkijelölő feladatokra, másodsorban pedig könnyű bombázógépként rendelték meg.
Az MB.174A.2-nél megtartották az MB.170B.3 szárnyát, futóművét és motorját, viszont áttervezték a gép törzsét. Hátrább került a pilótafülke és a törzs orrát nagyméretű üvegezéssel látták el. A típusból csak 56 példány épült meg; Franciaországban – 1940 júniusában – az összeomlást megelőző harcokban játszottak mérsékelt szerepet. A típus néhány példányával a Vichy-légierő pilótái repültek.
TECHNIKAI ADATOK (MB.174A.3)
- Hossz: 12,25 m
- Magasság: 3,53 m
- Fesztávolság: 17,88 m
- Hatótáv: 1280 km
- Személyzet: 3 fő
- Csúcsmagasság: 11 005 m
- Szerkezeti tömeg: 5600 kg (felszálló tömeg: 7160 kg)
- Csúcssebesség: 530 km/h
- Fegyverzet: két 7,5 mm-es, mereven beépíteti géppuska a szárnyban, két 76,5 mm-es, forgatható géppuska a lövészállásban a törzs tetején, három 7,5 mm-es, hátratüzelő géppuska a törzs alján és 400 kg-os bombateher zárt bombaszekrényben
- Hajtómű: két 1140 LE-s Gnöme-Rhöne 14N-48/49, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor