A II. világháború fegyverei, járművei

Courageous repülőgép-hordozó

2017. október 01. - Habitus

A HMS Courageus és testvérhajója a HMS Glorious építését a balti-tengeri szolgálatra szánt gyors cirkálóként kezdték meg 1915-ben. Az 1917 elején hadrendbe állt Courageous – testvérhajójához hasonlóan – gyors cirkáló volt, mindössze 4 darab 15 hüvelykes (38,1 cm) ágyúval, gyakorlatilag páncélvédelem nélkül.

courageous1935.jpg

Az I. világháború után mindkét egységet tartalékba helyezték, majd Nagy-Britannia az 1920-as években növelni akarta a repülőgép-hordozó erőit, így mind a két hajót, a "majdnem testvérhajójukkal", a HMS Furious-szal együtt átépítették hordozóvá.

A Courageous átalakítása 1928 márciusában fejeződött be, a felépítményét és a fegyverzetét a hajótesten majdnem teljes hosszában végignyúló repülőgép-hangárral váltották fel. A hangár előtti 18 méteres nyílt fedélzetet az olyan lassú repülőgépek indítására használták, mint a Fairey Swordfish. A hangár felett helyezkedett el a nyitott repülőfedélzet, két nagyméretű, beépített emelőlifttel. Mind a három hajó végigszolgálta a 30-as éveket, és a II. világháború kitörésekor ők alkották a brit repülőgép-hordozó erő gerincét. De nem sokáig: a Courageous-t a háború első napjaiban (1939. szeptember 17.) az Atlanti-óceánon az U-29-es német tengeralattjáró megtorpedózta és elsüllyesztette.

TECHNIKAI ADATOK (átépítés után)

  • Vízrebocsátás: 1917 (1928)
  • Vízkiszorítás: 18 600 t (üresen); 26 517 t (max.)
  • Méretek hossz: 239,83 m - szélesség: 24,70 m - merülés: 8,19 m
  • Sebesség: 31,5 csomó (58,34 km/h)
  • Személyzet: 1100 fő (repülõszemélyzettel)
  • Hajtómű: 4 hajócsavar, 4 db Parsons gőzturbina - 90 000 LE
  • Hatótávolság: 5960 km
  • Fegyverzet: 12 db 10,2 cm-es légvédelmi ágyú; 4 db 4,7 cm-es légvédelmi gépágyú; 18 db 4,0 cm-es légvédelmi gépágyú; 48 repülőgép
  • Páncélzat: Övpáncél 75 mm - 50 mm

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr7512915563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása