A Beaufighter Mk VI 1939 júliusában repült először, nehézvadászként. 1942-ben jelent meg, három változatban, szárnyára nyolc 27 kg-os rakétát lehetett szerelni. Beaufighter Mk X-et hajók elleni támadásra fejlesztették ki; a Hercules XVII motorokat inkább alacsony, mint közepes repülési magasságra állították be. A repülőgép "gyűszű" orrába vízfelületet pásztázó radart szereltek, a törzsön a géppuskatorony jó védelmet nyújtott.
A szárnyak alá bomba- és rakétaterhet, vagy a törzs aljára torpedóterhet lehetett függeszteni. A nagyobb farokfelületekkel a gép még súlyos támadó fegyverzettel is fordulékony volt. 1944-től mind Európában, mind a Távol-Keleten a britek hajók elleni támadásainak leghatékonyabb fegyvere lett. A Beaufighter Mk XIC csak abban különbözött a Mk X-esektől, hogy nem voltak alkalmasak torpedóvetésre. A Királyi Ausztrál Légierő kezdettől érdeklődött a gépek iránt.
A megbízható két motor, a nagy tűzerő és a típus jó jellemzői (különösen a nagy hatótáv) miatt hasznos volt a japán támadás által fenyegetett, kietlen, északi partvidéken, ahol csak kevés, egymástól távol eső repülőtér volt. Az Mk X típust Ausztráliában Beaufighter TF. Mk 21 típusjellel gyártották, Hercules XVIII motorokkal, elhagyták a gépről a torpedó- rögzítő pontokat, a radart, és a függőleges vezérsík felső lekerekítését; módosították a szárnyakat is, négy 0,5 hüvelykes géppuska beépítéséhez és az orrban kialakították a Sperry robotpilóta helyét, bár csak ritkán építették be. A 364 darabos – a japánok által csak „Suttogó Halálnak” hívott – széria első gépe 1944 májusában emelkedett először levegőbe.
TECHNIKAI ADATOK: (Mk VI.F)
- Hossz: 12,74 m
- Magasság: 4,85 m
- Fesztávolság: 17,63 m
- Hatótáv: 2480 km
- Személyzet: 3 fő
- Csúcsmagasság: 7705 m
- Szerkezeti tömeg: 6622 kg (max. felszálló tömeg: 9798 kg)
- Csúcssebesség: 536 km/h
- Fegyverzet: négy 20 mm-es, mereven beépített gépágyú az orr alján és hat 0,303 hüvelykes, mereven beépített géppuska a szárnyban (kettő a bal, négy a jobb szárnyban)
- Hajtómű: két 1635 LE-s Bristol Hercules, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor