Az 1936-1938 között gyártott, mindössze 2500 kg tömegű BA-20 (orosz: Broneavtomobil 20) az eredetileg polgári célú GAZ-M1 megerősített alvázára épült. Elsősorban felderí- tésre szánták, fegyverzete mindössze egy 7,62 mm-es géppuska volt, 6 mm-es páncélzata pedig csak a kézifegyverek és a repeszek ellen védett. Mozgékonyságát jól jellemzi a 85 km/h végsebesség műúton, de terepjáró képessége már nem volt ennyire kedvező.
Mérsékelt sikerrel bevetésre került a spanyol polgárháborúban, majd 1939-ben a Halhin-Gol-i orosz-japán összecsapásban és a Finnország ellen vívott Téli Háborúban. 1941 júniusát követően a Szovjetuniót lerohanó német csapatok nagy mennyiségű BA-20-ast zsákmányoltak, amelyeket mind a Szovjetunióban, mind pedig a Balkánon partizán- vadász feladatokra vetettek be, BA-20 202(r) jelzéssel. Összesen mintegy 4800 darab készült a típusból.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek: hosszúság 4,31 m; szélesség 1,75 m; magasság 2,13 m
- Súly: 2500 kg
- Személyzet: 3 fő
- Fegyverzet: egy 7,62 mm-es DT géppuska
- Páncélzat: 6 mm
- Hatótáv: 450 km (úton)
- Motor: egy 50 LE-s (37 kW) GAZ-M1 benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 85 km/h