Az észak-afrikai harcok folyamán igen hamar kiderült, hogy az elődtípus, a FIAT M 13/40 teljes mértékben alkalmatlan az angol páncélosok elleni küzdelemre. Páncélzata és fegy- verzete súlyosan elégedetlennek bizonyult, de az egész szerkezet leggyengébb része a hajtómű volt, mely egyáltalán nem felelt meg a sivatagi hadszíntér követelményeinek.
Az olasz hadiüzemek ezért 1940-ben átálltak a FIAT M14/41-es gyártására, amely ugyan majdnem teljes egészében megegyezett az M13/40-el, de már 145 Le-s SPA15 TM41-es motorral volt szerelve, amelynek szellőztetőrendszerét a sivatagi viszonyoknak megfe- lelően alakították ki, így például homok- és porszűrővel látták el. Összesen 1103 darab készült a típusból, 1942 végén álltak le a gyártásával, és tértek át az M-sorozat legutolsó darabját jelentő M15/42-re.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek - hosszúság 4,92 m; szélesség 2,20 m; magasság 2,38 m
- Súly: 14 500 kg
- Személyzet: 4 fő
- Fegyverzet: egy 47 mm-es Fiat 47/32 M35 ágyú, négy 6,5 mm-es Breda MG30 géppuska
- Páncélzat: 6-42 mm
- Hatótáv: 200 km (úton)
- Motor: egy 145 LE-s Fiat SPA15 TM41 diesel-motor
- Sebesség: 32 km/h (úton)
*Olasz harckocsi típusok 1917 és 1943 között