Az első Char B1 1937-ben jelent meg. Első világháborús harckocsikra emlékeztető alakja ellenére a Char a maga idejében igen erős harckocsi volt, és olyan korszerű műszaki megoldásokkal készült, mint például az önzáró üzemanyagtartályok. A személyzet tagjait viszont egymástól távol helyezték el, ami megnehezítette együttműködésüket.
A B1 képességeit csak igen jól képzett harckocsizókkal lehetett érvényesíteni, a francia hadsereg azonban 1940-ben nem dúskált az ilyen katonákban. Tetézte a gondokat, hogy szerkezetének bonyolultsága megnehezítette a karbantartást, számos példány harc köz- ben robbant le. A harcba vetett B1-ek erős fegyverzetük ellenére túl nehézkesnek bizonyultak ahhoz, hogy valóban ütőképes fegyverként befolyásolják a nyugati hadjárat végkimenetelét. A zsákmányolt példányokat a németek a későbbiekben kiképzésre, vagy önjáró lövegek alvázaként használták fel.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek - hosszúság 6,37 m; szélesség 2,47 m; magasság 2,75 mm
- Súly: 31 500 kg
- Személyzet: 4 fő
- Fegyverzet: egy 75 mm-es és egy 45 mm-es ágyú, két 7,5 mm-es géppuska
- Páncélzat: 14-65 mm
- Hatótáv: 180 km (úton)
- Motor: egy 307 LE-s (229 kW) hathengeres Renault benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 28 km/h; gázlóképesség 1,47 m; lépcsőmászó képesség 0,93 m; árokáthidaló képesség 2,73 m