A hárommotoros, alsószárnyas, hullámlemezekkel borított, teljesen fémépítésű, merev futóműves repülőgép tipikus Junkers-gép volt, amelyet utasszállítóként fejlesztettek ki 1931-ben; a nagyon sikeres W-33 és W-34 szállítógépek leváltására tervezték, a húszas évek végén. Az elődeihez hasonló szerkezeti felépítésű repülőgép prototípusa 1930 októberében repült először. A polgári légiforgalomnak szánt Ju-52a és Ju-52d kezdeti sorozatváltozatok csak a motorjukban különböztek egymástól.
A hárommotoros Ju 52/3m létrejöttével jelentősen megnőtt a repülőgép hasznos terhelé- se, teljesítménye. A II. világháború idején a Luffwaffe standard szállítógépe volt, amelyet a nagyobb teljesítményű típusok megjelenése ellenére is tovább gyártottak. Norvégia megszállásakor fontos szállítófeladatokat láttak el; a megbízható gépet pilótái Tante Ju-nak (Ju néni) becézték. Rövid fel- és leszállópálya, erőteljes szerkezet, sokoldalúság, gaz- daságos üzemeltetés voltak előnyei. Összesen 4850 gép készült el, a legtöbb a Luftwaffe számára, amely a típust a Ju-52/3m-g1e és a Ju-52/3m-g14e közötti jelzésekkel használta, bombázó-, szállító- és ejtőernyős-ugratógépként.
TECHNIKAI ADATOK (Ju 52/3m-g7e)
- Hossz: 18,95 m
- Magasság: 4,56 m
- Fesztávolság: 29,17 m
- Hatótáv: 1337 km
- Személyzet: 3 fő + 18 ejtőernyős
- Csúcsmagasság: 5980 m
- Szerkezeti tömeg: 6500 kg (felszálló tömeg: 11 050 kg)
- Csúcssebesség: 287 km/ó
- Fegyverzet: egy 13 mm-es (vagy 7,92 mm-es, forgatható géppuska a lövészállásban a törzs tetején, lehetőség egy 7,92 mm-es, forgatható géppuska telepítésére a pilótafülke tetejére, egy-egy 7,92 mm-es, forgatható géppuska a törzs két oldalán
- Hajtómű: 3x730 LE-s BMW 132T-2, kilenchengeres csillagmotor