1934-ben, feltételezve, hogy a közeljövőben az amerikai hadseregnek ilyen repülőgépre lesz szüksége, a Curtiss cég saját költséggel és saját felelősségére megtervezte az USA első "korszerű" egyfedelű vadászgépét, a Model 75-öst. A prototípus 1935 májusában repült először Wright SGR-1670-G5 csillagmotorral, amelyet később az erősebb Wright R-1820-F Cyclone csillagmotorra cseréltek ki.
A hadsereg először csapatpróbákra három YP-36-ost, majd 209 sorozatgépet rendelt; 178 darab P-36A típus volt, amelyeket 1938 áprilisától állítottak szolgálatba, 31 pedig P-36C típus, amelyek szárnyába még két 0,3 hüvelykes géppuskát építettek. A Model 75A jelű változatot az Egyesült Királyságba is exportálták, Mohawk néven. Szállították a típust a korábbi Model 75 változatban is, amelynek mereven beépített, burkolt futóműve volt, ezt Hawk 75-ként használták Angliában. A háború második felében fokozatosan felváltották a P-40-es család képviselői, melyek ennek a típusnak továbbfejlesztéseként jöttek létre.
TECHNIKAI ADATOK
- Hossz: 8,78 m
- Magasság: 2,81 m
- Fesztávolság: 11,38 m
- Hatótáv: 1330 km
- Személyzet: 1 fő
- Csúcsmagasság: 10 280 m
- Szerkezeti tömeg: 2090 kg (felszálló tömeg: 2726 kg)
- Csúcssebesség: 502 km/ó
- Fegyverzet: egy 0,5 hüvelykes, mereven beépített géppuska és egy 0,3 hüvelykes mereven beépített géppuska a pilótafülke előtt a törzs tetején két 0,3 hüvelykes, mereven beépített géppuska a szárnyban
- Hajtómű: 1200 LE-s Pratt & Whitney R-1830-17, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor