A II. világháború fegyverei, járművei

Lockheed P-38 'Lightning' nehézvadász

2019. március 24. - Habitus

A Lockheed cég 1937-1939 között kifejlesztett első katonai repülőgépe rengeteg újítást tartalmazott. Az együléses, kétmotoros vadászgépen két törzs hordozta a szárnyközép- részt, amelyben az orrkerekes futómű fő egységeit és a motorok turbófeltöltőit helyezték el. Legjellemzőbb vonása a vékony kettős törzs volt, ezekben kaptak helyet a motorok és a behúzható futómű főtagjai, egyben a farokrész tartójául is szolgáltak. A pilótafülke, a kormányozható orrfutó és a fegyverzet a két törzs közötti gondolában kapott helyet

p38l.jpg

Bár manőverező képessége és sebessége nem érte el a hagyományos vadászokét, de mivel nagyon nagy hatótávolságúnak bizonyult, 1941-ben mégis megkezdődhetett a gyártása. Ez a lépés az addig elért, nem túl biztató eredmények alapján kockázatos volt, de sikeresnek bizonyult; hatékony fegyverei és erőteljes szerkezete miatt ellenfelei csak „villásfarkú ördög”-ként emlegették. Bár a Lightninget gyártották a legkisebb számban a világháború alatt (9942 db készült belőle, ebből is megközelítőleg ezer volt a fotófelde- rítő-változat), mégis mindegyik hadszíntéren megfordult, és a Csendes-óceánon több japán gépet semmisített meg, mint bármelyik másik típus.

TECHNIKAI ADATOK: (P-38L)

  • Hossz: 11,53 m
  • Magasság: 3,91 m
  • Fesztávolság: 15,85 m
  • Hatótáv: 4184 km
  • Személyzet: 1 fő
  • Csúcsmagasság: 13 410 m
  • Szerkezeti tömeg: 5806 kg (felszálló tömeg: 9800 kg)
  • Csúcssebesség: 666 km/ó
  • Fegyverzet: egy 20 mm-es Hispano M2 mereven beépített gépágyú, négy 12,7 mm-es géppuska az orrban; 1814 kg bomba- vagy rakétateher külső megerősített pontokon
  • Hajtómű: két 1600 Le-s (1193 kW) Allison V-1710-111/113 típusú 12 hengeres V-motor

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr5514713685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása