Az 1934-ben kettős, szállító és bombázó feladatra Ernst Zindel által tervezett fémépítésű Ju-86 első két változatát 1936 tavaszán kezdték szolgálatba állítani, a németek ezzel a típussal kívánták felváltani a Luftwaffe elavult Dornier Do-23 kisegítő bombázóit.
A kétmotoros, alsószárnyas, osztott vezérsíkú, behúzható futóműves típus a csapatpró- bákon és a Lengyelország elleni háborúban is gyenge teljesítményt nyújtott. Folytatták a fejlesztését, így jött létre a Ju-86B, a Ju-86F, a Ju-86Z szállítógép, a Ju-86G gyakorlógép, és az exportra szánt Ju-86K. A nagy magasságú repülésekre készült két utolsó altípusnak, a Ju-86P-nek és a Ju-86R-nek már túlnyomásos fülkéje volt. A 470 darab elkészült repülő- gépből Magyarország 1936-ban 66 Ju-86K-2 bombázógépet vett, ezeket1937-1938-ban magyar WM-14K motorokkal állították hadrendbe.
TECHNIKAI ADATOK: (Ju 86D-1)
- Hossz: 17,57 m
- Magasság: 5,06 m
- Fesztávolság: 22,47 m
- Hatótáv: 1137 km
- Személyzet: 4 fő
- Csúcsmagasság: 5880 m
- Szerkezeti tömeg: 5800 kg (felszálló tömeg: 8200 kg)
- Csúcssebesség: 325 km/ó
- Fegyverzet: egy 7,92 mm-es, forgatható géppuska az orrban, egy 7,92 mm-es forgatható géppuska a lövészállásban a törzs tetején, egy 7,92 mm-es, forgatható géppuska a törzs aljából leengedhető lövészteknőben és 1000 kg-os bombateher zárt bombatérben
- Hajtómű: 2x600 LE-s Junkers Jumo 205C-4, egymással szembefordított, függőleges hengerelrendezésű dízelmotor