A II. világháború fegyverei, járművei

Junkers Ju-86 közepes bombázógép

2019. március 22. - Habitus

Az 1934-ben kettős, szállító és bombázó feladatra Ernst Zindel által tervezett fémépítésű Ju-86 első két változatát 1936 tavaszán kezdték szolgálatba állítani, a németek ezzel a típussal kívánták felváltani a Luftwaffe elavult Dornier Do-23 kisegítő bombázóit.

ju86.jpg

A kétmotoros, alsószárnyas, osztott vezérsíkú, behúzható futóműves típus a csapatpró- bákon és a Lengyelország elleni háborúban is gyenge teljesítményt nyújtott. Folytatták a fejlesztését, így jött létre a Ju-86B, a Ju-86F, a Ju-86Z szállítógép, a Ju-86G gyakorlógép, és az exportra szánt Ju-86K. A nagy magasságú repülésekre készült két utolsó altípusnak, a Ju-86P-nek és a Ju-86R-nek már túlnyomásos fülkéje volt. A 470 darab elkészült repülő- gépből Magyarország 1936-ban 66 Ju-86K-2 bombázógépet vett, ezeket1937-1938-ban magyar WM-14K motorokkal állították hadrendbe.

TECHNIKAI ADATOK: (Ju 86D-1)

  • Hossz: 17,57 m
  • Magasság: 5,06 m
  • Fesztávolság: 22,47 m
  • Hatótáv: 1137 km
  • Személyzet: 4 fő
  • Csúcsmagasság: 5880 m
  • Szerkezeti tömeg: 5800 kg (felszálló tömeg: 8200 kg)
  • Csúcssebesség: 325 km/ó
  • Fegyverzet: egy 7,92 mm-es, forgatható géppuska az orrban, egy 7,92 mm-es forgatható géppuska a lövészállásban a törzs tetején, egy 7,92 mm-es, forgatható géppuska a törzs aljából leengedhető lövészteknőben és 1000 kg-os bombateher zárt bombatérben
  • Hajtómű: 2x600 LE-s Junkers Jumo 205C-4, egymással szembefordított, függőleges hengerelrendezésű dízelmotor

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr6814708761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása