A modern felépítésű Suffren-osztályú nehézcirkálót 1928-ban kezdték építeni a Brest-i Haditengerészeti Hajógyárban, és 1931-ben állították szolgálatba. A második világháború elején egyik testvérhajójával, a Dupleix-el együtt Dakarban állomásozott. 1939 végén a dél-atlanti vizeken cirkált, 1940. június 14-én pedig részt vett az utolsó közös brit–francia tengeri akcióban, a Genova mellett Vado bombázásában.
A francia kapitulációt követően Toulonba, a Vichy flotta bázisára hajózott, és a továbbiak- ban ott állomásozott. 1942. november 27-én, amikor a németek bevonultak Franciaor- szág addig meg nem szállt területeire, személyzete elsüllyesztette. A viszonylag sértetlen hajót az olaszok 1943 áprilisában kiemelték, megpróbáltál kijavítani, majd La Spezia-ban szétbontották. Az osztály négy hajója közül egyedül a Suffren élte túl a világháborút.
TECHNIKAI ADATOK
- Vízrebocsátás: 1929.
- Vízkiszorítás: 10 000 t (üresen), 12 800 tonna (harckészen)
- Méretek: hossz: 196,1 m - szélesség: 19,7 m - merülés: 7,3 m
- Sebesség: 32 csomó (59,3 km/h)
- Személyzet: 773 fő
- Hajtómű: 3 hajócsavar, 8+1 kazán, 3 Rateau-Chantiers de Bretagne gőzturbina, 100 000 LE
- Hatótávolság: 8 300 km (15 csomós sebességgel)
- Fegyverzet: 8 × 203 mm-es (4×II-/50-m1924) löveg, 8 × 90 mm-es (8×I-/55-m1922) ágyú, 8 × 37 mm-es (4×II-/60) légvédelmi ágyú, 12 × 13.2 mm-es (3×IV) légvédelmi gépágyú, 6 × 550 mm-es (2×III) torpedó-vetőcső + 2 repülőgép
- Páncélzat: vízszintvonalnál 54-60 mm, fedélzeten 25 mm, a tornyokon 30 mm