A Wz. 34 Ursus könnyű páncélgépkocsikkal 1935-ben látták el a lengyel csapatokat. A páncélgépkocsi Citröen-Kégresse B-10 típus továbbfejlesztett változata volt, és az elavult Wz. 29 Ursus típusokat váltották le ezzel a járművel. Ez volt a világon az egyetlen páncél- autó, amely pályafutását féllánctalpasként kezdte, majd kerekes járművé építették át.
Egyedi szériái különböztek a motorban, a sebességváltóban és a mechanikai részletek- ben; így három típust lehet megkülönböztetni: Wz. 34, Wz. 34-I és Wz. 34-II. 1939-ben a német támadáskor mindössze 86 darab Wz. 34 állt csapatszolgálatban. A páncélgépko- csikat az önálló lovasdandárokhoz osztották be a TK és TKS könnyű harckocsikkal együtt. Harctéri szereplésük nem volt túl sikeres, majd mindegyiket kilőtték a németek, akik né- hányat megjavítottak és rendőrségi feladatra alkalmazták a megszállt Lengyelországban. 18 járművet 1941-ben átadtak a horvát hadseregnek. Mára egyetlen jármű sem maradt.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek: hosszúság 3,75 m; szélesség 1,95 m; magasság 2,23 m
- Súly: 2200 kg
- Személyzet: 2 fő
- Fegyverzet: egy 37 mm-es SA-18 Puteaux L/21 gépágyú és egy 7.92 mm-es Hotchkiss géppuska
- Páncélzat: 6-8 mm
- Hatótáv: 180 km (úton)
- Motor: egy 20 LE-s Citroën B-14 négyhengeres motor, vagy Polski Fiat 122B 6 hengeres benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 55 km/h