A Mitsubishi cég által – részletes tervrajzok nélkül – a német Messerschmitt Me-163B alapján megépített rakéta-repülőgép. A japán hadvezetés mind a haditengerészetet, mind a légierőt el kívánta látni a típussal. A hagyományos repülőterekre telepített gépet Ki-200, a repülőgép-hordozóról üzemeltetett változatot pedig J8M1 jelzéssel látta el.
A típus hivatalosan kísérleti rakétahajtóműves elfogó vadászgépként került nyilvántar- tásba, de Shusui (Kardcsapás) néven vált közismertté. A Walter HWK 109-509 hajtómű japán jelölése Toko Ro.2 (KR10) volt. A J8M1 első két példánya 1945. január elején készült el, majd következtek a vitorlázópróbák. A J8M1 hajtóművel ellátott prototípusa július elején esett át a kötelező próbarepülésen, ez azonban katasztrófába fulladt. A gép rakétahajtóműve közvetlenül start után felmondta a szolgálatot, a prototípus pedig lezuhant. A program a katasztrófa ellenére tovább folytatódott, ám a háborúból ekkor már alig öt hét volt hátra. Összesen 7 példánya épült meg.
TECHNIKAI ADATOK (J8M1/Ki-200)
- Méretek: fesztáv 9,50 m; hossz 6,05 m; magasság 2,70 m
- Súly: 1505 kg (üresen); 3880 kg (harckészen)
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: két 30 mm-es Ho-105 gépágyú (J8M1)
- Motor: egy 14.7 kN tolóerejű Mitsubishi KR10 (Toku Ro.2) rakétahajtómű
- Hatótávolság: 5 perc 30 másodperc repülési idő
- Teljesítmény: max. sebessége 900 km/h; csúcsmagasság 12 000 m; emelkedőképesség 2858 m/perc