Az angolok 1938-ban építették meg első kísérleti könnyűhelikopterüket, a Weir W.5-öst, amely nyolcvanórányi tesztrepülést végzett. Ez volt a világ első kétüléses forgószárnyas gépezete. A másodikat a német Anton Flettner készítette el: az Fl-282 Kolibri első példá- nya 1940 júliusában készült el.
Tizenöt elő- és 30 darab szériagépet rendeltek, amiből 20 készült el 1943-ig. Az elkészült példányokat viszonylag sikeresen alkalmazták, mint konvojvédő helikoptereket az Égei-, a Földközi- és a Balti-tengeren. Különösen sikeres volt a tengeralattjárók elleni harcban: a tengeralattjáró felderítése után a riasztott bombázó repülőgépet rávezette a célra. Soro- zatgyártását és szélesebb körű alkalmazását azonban megakadályozta az üzemeket ért folyamatos bombázás. A "Kolibri" elsősorban hadihajókról felszállva működött, két egy- mással szembe forgó légcsavarját egy 160 lóerős benzinmotor hajtotta.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek: hossz 6,25 m; magasság 2,20 m; rotorátmérő 11,96 m
- Súly: 760 kg (üresen); 1000 kg (harckészen)
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: két 5 kg-os bomba, esetleg egy géppuska
- Motor: egy 160 LE-s (119 kW) Siemens-Halske SH 14A benzinmotor
- Hatótávolság: 170 km
- Teljesítmény: max. sebessége 150 km/h; csúcsmagasság 3300 m