A korszerű szovjet harckocsik ellensúlyozására kifejlesztett német nehézharckocsi. A gyártás egyszerűsítése végett merőleges páncéllemezeket alkalmaztak, amelyek vas- tagságát 80-100 mm-re növelték, és 88 mm-es L/56 kaliberhosszságú ágyúval szerelték fel. A Henschel-gyár 1942 augusztusában kezdte meg a harckocsik gyártását.
A németek 1942-ben állították hadrendbe új nehézharckocsijukat, a Tiger I-t. Ebben az időben a háború legerősebb tankja volt, 88 mm-es lövege félelmetes tűzerőt képviselt. Az első Tigrisek 1943-ban Tunéziában a brit erők ellen kerültek bevetésre, majd az összes arcvonalon megjelentek. A normandiai partraszállás után a szövetségesek úgy tartották, hogy egy "Tigris" kilövéséhez öt M4-es Sherman harckocsi kell. A Tigerből (pontosabban a Tiger I modellből) 1944-ig 1350 darab készült, a magyarországi és az ardenneki csatá- ban a német páncéloserők zömét ez a típus tette ki. Később fokozatosan felváltották a Tiger II-vel, melynek "beceneve" Königstiger lett, bár ezt az elnevezést a német hadsereg hivatalosan sohasem használta.
TECHNIKAI ADATOK (Pz.Kpfw VI/E)
- Méretek - hosszúság 8,24 m; szélesség 3,73 m; magasság 2,86 m
- Súly: 55 000 kg
- Személyzet: 5 fő
- Fegyverzet: egy 88 mm-es KwK 36 típusú harckocsiágyú; 2 db 7,92 mm-es MG 34-es géppuska
- Páncélzat: 26-80 mm, a toronypáncél 100 mm
- Hatótáv: 117 km (úton)
- Motor: 700 LE-s (522 kW) 12 hengeres Maybach HL 230 P45 benzinmotor
- Teljesítmény: maximális sebessége úton 38 km/h; gázlóképesség 1,20 m; lépcsőmászó képesség 0,79 m; árokáthidaló képesség 1,80 m
*A Pz.Kpfw VI „Tiger” harckocsi - részletesebben