A B6N Tenzan az 1939-ben, a B5N gépek leváltására kiírt pályázat eredményeként jött létre, tervezéséhez az előd tervezési irányelveit vették alapul. Az új típusba lényegesen erősebb motor került, ami jelentősen megnövelte a repülőgép teljesítményét.
A két prototípus 1941 tavaszán repült először, de a felmerülő műszaki gondok megoldása hosszú időt vett igénybe. Ezért az első 133 darab B6N1 sorozatgépet csak 1943 végén állíthatták szolgálatba, 1870 Le-s (1394 kW) Nakajima NK7A Mamoru 11 motorral. Ennek a motortípusnak a fejlesztését később leállították, így a Nakajima cég kénytelen volt a továbbfejlesztett B6N2 repülőgépet más motorral ellátni. 1133 darab B6N2 repülőgép készült el két alváltozatban, de bevetésük a pilótahiány miatt már nem volt hatékony. A B6N3 szárazföldi változata sem került már gyártásba.
TECHNIKAI ADATOK (B6N1)
- Hossz: 10,87 m
- Magasság: 3,74 m
- Fesztávolság: 14,87 m
- Szerkezeti tömeg 3010 kg
- Felszálló tömeg: 5200 kg
- Személyzet: 3 fő
- Fegyverzet: két 7,7 mm-es Type 98 géppuska; 800 kg-os torpedó- vagy bombateher külső megerősített pontokon
- Hajtómű: egy 1870 Le-s Nakajima MK7A Mamoru 11 kétsoros csillagmotor
- Hatótáv: 1460 km
- Teljesítmény: max. sebessége 465 km/h; csúcsmagasság 8650 m