A II. világháború fegyverei, járművei

Nakajima B6N 'Tenzan' torpedóvető repülőgép

2017. október 11. - Habitus

B6N Tenzan az 1939-ben, a B5N gépek leváltására kiírt pályázat eredményeként jött létre, tervezéséhez az előd tervezési irányelveit vették alapul. Az új típusba lényegesen erősebb motor került, ami jelentősen megnövelte a repülőgép teljesítményét.

b6n.jpg

A két prototípus 1941 tavaszán repült először, de a felmerülő műszaki gondok megoldása hosszú időt vett igénybe. Ezért az első 133 darab B6N1 sorozatgépet csak 1943 végén állíthatták szolgálatba, 1870 Le-s (1394 kW) Nakajima NK7A Mamoru 11 motorral. Ennek a motortípusnak a fejlesztését később leállították, így a Nakajima cég kénytelen volt a továbbfejlesztett B6N2 repülőgépet más motorral ellátni. 1133 darab B6N2 repülőgép készült el két alváltozatban, de bevetésük a pilótahiány miatt már nem volt hatékony. A B6N3 szárazföldi változata sem került már gyártásba.

TECHNIKAI ADATOK (B6N1)

  • Hossz: 10,87 m
  • Magasság: 3,74 m
  • Fesztávolság: 14,87 m
  • Szerkezeti tömeg 3010 kg
  • Felszálló tömeg: 5200 kg
  • Személyzet: 3 fő
  • Fegyverzet: két 7,7 mm-es Type 98 géppuska; 800 kg-os torpedó- vagy bombateher külső megerősített pontokon
  • Hajtómű: egy 1870 Le-s Nakajima MK7A Mamoru 11 kétsoros csillagmotor
  • Hatótáv: 1460 km
  • Teljesítmény: max. sebessége 465 km/h; csúcsmagasság 8650 m

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr4012954235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása