A II. világháború fegyverei, járművei

Heinkel He-111 közepes bombázógép

2017. október 02. - Habitus

Kétmotoros, alsószárnyas, fémépítésű közepes bombázó, a II. világháborúban Német- ország legfontosabb közepes bombázógépe. Tervezése polgári szállítógépként 1935-ben kezdődött meg, 1936-ban a He-111B-t mégis a Luftwaffének szállították. A sok más típu- sához hasonlóan ez a gép is a spanyolországi Kondor Légióban vizsgázott 1937-ben.

he111h.jpg

A B-sorozatot a DB 600-as motorokkal épített He-111D követte. A későbbi He-111P ké- szült először aerodinamikailag javított "buborékorral", amit megszakított az orrgépfegy- ver, amely minden további He-111 jellemzője volt. 1939-ben végül megjelent a He-111H változat. Mivel a gép szolgálatba állításakor gyorsabb volt a kortárs vadászoknál, a vé- delmét elhanyagolták. A Luftwaffe ezeket a gépeket gyenge kísérővédelemmel, vagy anélkül küldte Anglia fölé, ami meg is bosszulta magát.

Az angliai légicsata idején a hatalmas veszteségek egyértelműen megmutatták, hogy a típus a nappali közepes bombázó szerepkörben védtelen. Mivel a Birodalmi Légügyi Mi- nisztérium képtelen volt a szerepkörre más gépet alkalmazni, maradt a fejlesztés, plusz fegyverek és páncélzat ill. az ezzel együtt járó lomhaság. A háború végén még V-1 szár- nyasbomba levegőből való indítására is használták. Érdekes módon a pilóták mindezek ellenére ragaszkodtak hozzá, könnyen és jól repülhető típusnak tartották. A felderítő és szállító változataival együtt 1937 és 1944 között a Luftwaffe számára 6086 darab, össze- sen (7000 db angol Merlin motorral) pedig 13 150 épült.

TECHNIKAI ADATOK (He-111H-16)

  • Hossz: 16,4 m
  • Magasság: 3,4 m
  • Fesztávolság: 22,6 m
  • Hatótáv: 1930 km maximális bombateherrel
  • Személyzet: 5 fő
  • Csúcsmagasság: 8500 m
  • Szerk. tömeg: 8684 kg (felszálló tömeg: 14 050 kg)
  • Csúcssebesség: 405 km/ó, emelkedőképesség 4000 m-re 23 p 30 mp alatt
  • Fegyverzet: egy-egy 7,92 mm-es mereven beépített géppuska az orrban meg
    a törzs végén, egy-egy 7,92 mm-es forgatható géppuska az orrban, a lövészállásban a törzs tetején, a törzs alatti gondola lövészállásának a végén meg egy-egy a törzs két oldalán és 2500 kg-os bombateher
  • Hajtómű: két 1350 Le-s (1007 kW) Junkers Jumo 211F-2 típusú, 12 hengeres soros motor

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr9912918243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása