A Siebel Si 204 prototípusát 1940-ben fejlesztették ki az F4 104 Hallore háború előtti, köze- pes hatótávolságú szállító repülőgép alapján. Első repülését 1941-ben végezte. Eltekintve néhány Si 204A változattól a Siebel Si 204-es főtípusa a D volt, amelyet a Focke-Wulf Fw 58 helyett kívántak felhasználni.
Ebben a szerepkörben a gép – személyzetén kívül – öt főt fogadhatott be. Mivel a német hadiipar a legfontosabb harci repülőgépek gyártására koncentrált, az Si 204 építését a megszállt országokba (Csehország, Franciaország) helyezték. 1945 januárjáig 541 darabot gyártottak a típus gépeiből. A háború után a francia SNCA du Centre folytatta a típus gyártását katonai célra N.C. 701 jellel, valamint továbbfejlesztett formában polgári szállítógépként N.C. 702 Martinet néven. A cseh Aero sem állította le a gyártást, jelentős számban építette mind katonai, mind polgári célokra.
TECHNIKAI ADATOK (Si 204D)
- Hossz: 11,95 m
- Magasság: 4,25 m
- Fesztávolság: 21,32 m
- Szerkezeti tömeg 3920 kg
- Felszálló tömeg: 5400 kg
- Személyzet: 2-3 fő
- Fegyverzet: eredetileg nincs, egyes változatoknál egy 7,5 mm-es géppuska
- Motor: két 360 LE-s Argus As 411 típusú 12 hengeres, fordított V-motor
- Hatótáv: 1800 km
- Teljesítmény: max. sebessége 364 km/h; csúcsmagasság 7500 m