A Stanislaw Prauss-vezette csoport által tervezett P.23 repülőgép adta a harcászati csapásmérő képességet Lengyelország légierejének az 1930-as évek végén. A II. világháború kitörésekor a lengyel légierő 14 bombázóezredét szerelték fel ezzel a típussal. Tervezésekor, 1931/32-ben a Karas kiemelkedően korszerű gép volt, gyökeresen új jellegzetessége a szendvics szerkezetű, sima borítófelület volt.
A gép nehezebb bombateher hordozására volt alkalmas, mint kortársai, és csekély tűzereje ellenére nem voltak védelmi "vak foltjai". A sokkal erőteljesebb P.43 típust Bulgária részére gyártották, a 12 db 43A modellre szóló megrendelést 43 db B változatra vonatkozó követte, amelyek majd mindegyikét leszállították a világháború kezdetéig. A német támadást követően hősiességük ellenére a lengyel századokat hamarosan felszámolták, de egy maroknyi gép elérte Romániát, ahol átalakították és román személyzettel szolgálatba állították őket 1941-ben, a Szovjetunió megtámadása idején.
TECHNIKAI ADATOK (PZL P.23 Karas B)
- Hossz: 9,68 m
- Magasság: 3,31 m
- Fesztávolság: 13,93 m
- Hatótáv: 1260 km
- Személyzet: 3 fő
- Csúcsmagasság: 7300 m
- Szerkezeti tömeg: 1930 kg (max. felszálló tömeg: 3526 kg)
- Csúcssebesség: 320 km/ó
- Fegyverzet: három 7.7 mm-es KM Wz 33 géppuska és 500+200 kg bombateher
- Hajtómű: egy 670 Le-s PZL Bristol Pegasus IIM2 9 hengeres csillagmotor