A japán haditengerészet 1932-ben írt ki pályázatot modern, repülőgép-hordozókról bevethető zuhanóbombázóra. A Nakajima cég a Heinkel He 66 (a He 50 export változata) japán motorral ellátott és némileg módosított változatával pályázott, miután egy ilyen gépet megvásároltak Németországtól. 1934 végén a haditengerészet légiereje felszólí- totta az Aichi vállalatot, hogy fejezze be az AB-9 tervét és készítse elő a sorozatgyártást.
A végül D1A1 típusjelű gép első változatából 162 készült el, 580 Le-s (432,5 kW) Nakajima Kotobuki 2 Kai 1, vagy Kotobuki 3 típusú csillagmotorral. A vállalat később 428 gépet gyártott a továbbfejlesztett D1A2-es típusból, amelyre nagyobb teljesítményű motor és burkolt futómű került. Sok D1A-t vetettek be a kínai-japán háborúban, de 1941-ben, mikorra Japán belépett a világháborúba a D1A1 és a D1A2-esek jó része már a kiképző- egységekhez került. Az utóbbi altípusból 68 géppel másodvonalbeli szolgálatot láttak el 1942 végéig.
TECHNIKAI ADATOK (Aichi D1A2)
- Hossz: 9,31 m
- Magasság: 3,41 m
- Fesztávolság: 11,40 m
- Hatótáv: 927 km
- Személyzet: 2 fő
- Csúcsmagasság: 6980 m
- Szerkezeti tömeg: 1516 kg (felszálló tömeg: 2615 kg)
- Csúcssebesség: 309 km/h
- Fegyverzet: két 7,7 mm-es, mereven beépített géppuska a törzs első részén;egy 7,7 mm-es forgatható géppuska a pilótafülkében hátul, valamint 310 kg-os külső bombateher
- Hajtómű: egy 730 Le-s (544 kW) Nakajima Hikari 1 típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor