Az Auto-Union/Horch Typ. 830 lényegében egy elegáns polgári gépjármű volt, amelyet utóbb katonai felépítménnyel láttak el. A németek kezdetben, a szabványosított jármű- típusok megjelenéséig így próbálták megoldani a hadsereg gépesítésének kérdését.
A terepjáróképesség növelésének érdekében a Kfz. 11 "civil” elődjénél nagyobb kere- keket és erősebb, V-8-as motort kapott, de lényegében megtartotta eredeti, 20-as évek végi műszaki jellemzőit. A kocsit nagyrészt nyitott kivitelben gyártották, és elsősorban gyalogság szállítására, könnyű lövegeik vontatására és futárfeladatokra használták A Kfz. 11-nek volt a híradócsapatok számára kialakított, zárt felépítményű változata is. A jármű karosszériája kezdetben fából, később fémlemezből készült. A típus gyártása 1937-ben, az egységesített személyszállító járművek megjelentével ért véget, de a Kfz. 11 ennek ellenére a II. világháború legtöbb hadszínterén bevetésre került.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek: hosszúság 4,80 m; szélesség 1,80 m; magasság 1,85 m
- Súly: 990 kg;
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: nincs
- Páncélzat: nincs
- Hatótáv: 136 km
- Motor: egy 70 LE (52,2 kW) teljesítményű Horch V-8, 2,98 literes benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 75 km/h; gázlóképesség 0,40 m