Jóllehet az SdKfz. 231-est eredetileg a Szovjetunióban lévő kazani gyakorló központban fejlesztették ki, de német tervek alapján, a német hadseregnek készült. A páncélgépkocsi alapja egy 6X6-os Daimler-Benz teherautóalváz volt, amelyet páncélozott felépítménnyel és toronnyal láttak el. A típust 1932-től 1935-ig gyártották, közel 1000 darab épült belőle.
A páncélozott felépítmény azonban túl nehéznek bizonyult az alvázhoz képest, s ennek következménye szerény terepjáró képesség lett. Jóllehet a típus jól bevált Csehszlovákia műúton történő megszállásánál, az 1939/40-es lengyelországi és franciaországi hadjá- ratban már inkább csak propaganda értékkel bírt a jelenléte. Az SdKfz. 231 legnagyobb érdeme azonban az volt, hogy az 1930-as évek közepén a német hadsereg újra felfegy- verzésekor kiképző járműként felbecsülhetetlenül fontos szolgálatot tett.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek - hosszúság 5,56 m; szélesség 1,85 m; magasság 2,28 m
- Súly: 5710 kg
- Személyzet: 4 fő
- Fegyverzet: egy 20 mm KwK 38 gépágyú; egy 7,92 mm párhuzamosított géppuska
- Páncélzat: 8 mm
- Hatótáv: 250 km (úton)
- Motor: egy 60 vagy 80 LE közötti teljesítményű DaimIer-Benz, vagy Magirus vízhűtéses benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 65 km/h; gázlóképesség 0,60 m