A CAMS 53 repülőcsónak továbbfejlesztése a CAMS. 55, mely magán viselte a sikertelen CAMS 51 és a CAMS 54GR felderítőgépek jegyeit is, 1928-ban repült először. Az öt proto- típus sikeres repülései után Chantiers Aéro-Maritimes de la Seine (CAMS) mintegy 107 repülőcsónakot gyártottak sorozatban, az elsők 1930-tól álltak szolgálatba.
Még a második világháború kitörésekor is adtak másodvonalbeli szolgálatot, de Franciaország 1940 júniusában bekövetkezett veresége után kiselejtezték a típust.
A fő változatok: a CAMS 55.1 (alaptípus) két 600 LE-s Hispano-Suiza 12Lbr V-motorral, 43 készült belőle; a 29 darabos CAMS 55.2-es sorozat a 480 Le-s Gnome-Rhone 9Akx Jupiter csillagmotorral és a CAMS 55.2 javított változatának, a CAMS 55.10-esnek 28 darabos szériája. A CAMS 55.10-ből négy különleges, nagyhatótávú példányt is építettek gyarmati szolgálatra, CAMS 55.10 Col. megkülönböztető típusjellel.
TECHNIKAI ADATOK (CAMS 55.10Hy.5)
- Hossz: 14,95 m
- Magasság: 5,41 m
- Fesztávolság: 20,39 m
- Hatótáv: 1300 km
- Személyzet: 5 fő
- Csúcsmagasság: 3400 m
- Súly: 4640 kg (üresen), felszálló tömeg 6530 kg
- Csúcssebesség: 215 km/h, emelkedőképesség 2500 m-re 28 perc alatt
- Fegyverzet: két 7,7 mm-es, forgatható géppuska a csónak orrában, két 7,7 mm-es forgatható géppuska a törzs tetején és 150 kg-os bombateher a külső függesztőpontokon
- Hajtómű: két 530 Le-s (395 kW) Gnome-Rhone 9KBr Mistral típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor