Érdekes módon a II. világháború legnagyobb méretű vadászgépe éppen a hellyel mindig is szűkölködő haditengerészet legjobban bevált típusa lett, 1943-tól a csendes-óceáni hadszíntéren verhetetlennek bizonyult. Fejlesztése 1938-ban kezdődött, a lehető legki- sebb méretű sárkányt akarták szerkeszteni a nagyteljesítményű Pratt & Whitney XR-2800 motorhoz.
A magasra tört sirályszárnnyal helyet biztosítottak a nagy átmérőjű légcsavarnak anélkül, hogy emiatt túl magas futómű kellett volna. Bár a prototípus már 1940 nyarára készen állt, a tengerészet mégis csak 1942-ben tudta szolgálatba állítani a jellegzetesen egyszí- nű, tengerkék gépet, ami a nyomasztó japán Zero-fölény miatt már igen sürgető volt. Az alacsony támadásban is kiváló gépet a japánok méltán nevezték el "Süvítő halál"-nak, fő sikereit mégis vadász feladatkörben aratta.
A japán kapituláció napjáig több mint 2000 japán ellenséges gép lelövését igazolták a Corsair-ek. A Hellcat vadászokkal együtt az F4U Corsair a háború végéig biztosította az amerikai légifölényt, de utolsó változatai még Koreában is sikerrel szerepeltek. 1952 karácsonyáig összesen 12 681 gép gördült le a gyártószalagokról és ebből több mint 10 ezer darab a világháborúban harcolt.
TECHNIKAI ADATOK (F4U-1A)
- Méretek: hossz 10,17 m; magasság 4,87 m; fesztáv 12,49 m
- Súly: 4078 kg (üresen); 6350 kg (harckészen)
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: 6 db 12,7 mm-es Browning MG 53-2 géppuska mereven beépítve a szárnyba, 2 db 545 kg-os bomba, vagy 8 db 12,7 mm-es rakéta
- Motor: 2000 LE-s Pratt & Whitney R-2800-8W csillagmotor
- Hatótávolság: 2510 km
- Teljesítmény: max. sebessége 670 km/h; csúcsmagasság 11 280 m