A nyugaton általában Zero-nak nevezett Mitsubishi A6M repülőgép neve a japán 'Zero-Sen' arra utal, hogy a típust 1940-ben, azaz az ősi japán időszámítás szerint 2600-ban fogadták el. Az A6M a leghíresebb japán repülőgépnek számít, és virágkorában valóban kiváló haditengerészeti vadászgép volt.
Minősítéséhez hozzátartozik, hogy ez volt a világon az egyetlen, repülőgép-hordozókról üzemeltethető vadászgép, amely minden szempontból méltó ellenfele volt bármely, szárazföldről üzemeltethető vadászgépnek. Mivel a típusnak nem volt megfelelő utóda, az A6M-et hosszú ideig gyártották (11 280 repülőgép), és a Zero-k fokozatosan elvesz- tették előnyüket. Az A6M2 altípus a közelharcokban tűnt ki, az A6M3-nak erősebb motorja, de kisebb hatótávolsága volt. Az A6M5-ön erősebb fegyverzetet alkalmaztak, míg az A6M6-nak erősebb volt a páncélzata, és vadászbombázóként szerepeltették. A jól sikerült motor/légcsavar kialakítású, ledobható póttartállyal ellátott Zero fantasztikus hatótávolsággal rendelkezett.
TECHNIKAI ADATOK (A6M2 Model 21)
- Hossz: 9,06 m
- Magasság: 3,05 m
- Fesztávolság: 12 m
- Hatótáv: 3104 km
- Személyzet: 1 fő
- Csúcsmagasság: 10.500 m
- Szerk. tömeg: 1680 kg (felszálló tömeg: 2796 kg)
- Csúcssebesség: 534 km/ó, emelkedőképesség 6000 m-re 7 p 27 mp alatt
- Fegyverzet: két 20 mm-es, a szárnyba mereven beépitett gépágyú, két 7,7 mm-es a pilótafülke előtt a törzs tetején mereven beépített géppuska és 120 kg-os bombateher külső megerősitett pontokon
- Hajtómű: egy 950 Le-s (708 kW) Nakajima NK1C Sakae 12 típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor
A hozzáértők szerint a Zero egy nagyszerű koppintás eredményeképpen született meg. Motorja, a Mitsubishi Kinsei egyik változata, amely az amerikai Pratt & Whitney Wasp-on alapult, a Wright Cyclone és az angol Bristol Hercules megfelelő részeinek átvételével. A légcsavar az Amerikában gyártott Hamilton Standard másolata volt, a sárkány pedig szerkezetileg nagyon hasonlított a német Heinkel He 113-aséra.