A Grumman F4F 'Wildcat'-ok felváltására készült. Miután egy kényszerleszállást végzett japán Zero-t találtak az Aleut-szigetek környékén, azt az Egyesült Államokba szállítottak és a Grumman gyárban alapos tesztelésnek vetették alá. Ennek nyomán készült el az F-6 Hellcat. 1943 végére 2500 db állt a flotta rendelkezésére.
Bár nem fordult olyan gyorsan, mint a Zero, nagy sebessége és erős fegyverzete segít- ségével félelmetesen szedte áldozatait. 1944 júniusában a Mariana-szigeteknél folyó csatában majd 400 bombázót és vadászrepülőgépet semmisítettek meg a Hellcat-ok. Olyan elsöprő győzelmet arattak, hogy ezt a csatát az amerikai vadászpilóták később a marianai nagy pulykavadászatként emlegették. A Corsair vadászokkal együtt a Hellcat a háború végéig biztosította a Csendes-óceán térségében a légifölényt. 7868 repülőgép készült, köztük 1432 gépes, radarral felszerelt F6F5N éjszakai vadász-sorozat, melynek utolsó gépein két géppuskát 20 mm-es gépágyúkra cseréltek. Legutolsó változatai még Koreában is sikerrel szerepeltek.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek: hossz 10,12 m; magasság 3,97 m; fesztáv 13,03 m
- Szerkezeti tömeg 4100 kg (felszálló tömeg: 5161 kg)
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: hat darab 12,7 mm-es Browning géppuska
- Motor: 2000 LE-s Pratt & Whitney R-2800-10 Double Wasp kétsoros csillagmotor
- Hatótávolság: 1745 km
- Teljesítmény: max. sebessége 602 km/h; csúcsmagasság 11 275 m