A Typhoon-okat eredetileg a Hurricane és Spitfire típusok felváltására kezdték tervezni 1937-ben. Két változat készült (Tornado és Typhoon), de mindkettő motorja gyengének bizonyult, a Tornado-program abba is maradt. Az "igazi" Typhoon-prototípus 1940-re készült el, de gyakorlatilag csődöt mondott, mint vadászgép.
A totális kudarctól az mentette meg a típust, hogy Anglia felett megjelentek az alacso- nyan támadó Focke-Wulf Fw 190-esek. A nagy magasságban "használhatatlan" Typhoon alacsonytámadásban rendkívül jónak bizonyult, amikor pedig földi célok támadására bombákkal vagy rakétákkal szerelték fel, a szövetségesek kezébe egy félelmetes vadász- bombázó került. A háborúnak volt olyan napja, hogy a "Tiffy"-k száznál is több ellenséges harckocsit semmisítettek meg, de vonatok, hajók ellen is hatásosan alkalmazták.
TECHNIKAI ADATOK (Mk IB)
- Hossz: 9,74 m
- Magasság: 4,69 m
- Fesztávolság: 12,65 m
- Szerkezeti tömeg: 4100 kg
- Felszálló tömeg: 5100 kg
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: négy 20 mm-es Hispano Mk I gépágyú, két darab 227 kg-os vagy egy 454 kg-os bomba, ill. esetenként 8 db rakéta
- Hajtómű: egy 2220 LE-s Napier Sabre IIB típusú motor
- Hatótáv: 1577 km
- Teljesítmény: max. sebessége 657 km/h; csúcsmagasság 10 730 m