A II. világháború fegyverei, járművei

Focke-Wulf Fw 190 vadászgép

2017. szeptember 28. - Habitus

A Focke-Wulf Fw 190 volt az egyik legjobb (ha nem a legjobb) vadászgép a háborúban, mégis másodhegedűsként él az emlékezetben a jóval közismertebb Messerschmitt Bf-109 mellett. Ez volt Németország első csillagmotorral épített, alsószárnyas vadászgépe; a prototípus 1939. június 1-én repült először, de sorozatpéldányai csak 1941 nyarán jelen- tek meg a csapatoknál, és valamennyi akkori szövetséges vadász-típust felülmúlták. 

 

 

fw190.jpg

A Fw 190D változat meghosszabbított orrában Junkers Jumo 213-as 12 hengeres V-motor kapott helyet. A folyadékhűtéses motor beépítése szükségessé tette a pilótafülke átala- kítását is. A szárnyak és a függőleges vezérsík alakja megmaradt, a törzs hossza 10,30 méterre növekedett, a vízszintes vezérsík szélesebb lett. Ezt követően a gép tűzerejét fej- lesztették; az Fw 190 D-12 és D-13 alkalmas volt a légcsavarszárak között tüzelő, 30 mm-es MK-108 gépágyú befogadására is. Az MW 50 feltöltőkompresszor további teljesítménynö- vekedést eredményezett, az Fw 190 D-12 legnagyobb sebessége 11 300 méteren már 725 km/h volt. A Fw 190D Jumo motoros változatából fejlesztette ki a Focke-Wulf cég a világ- háború végére a Ta 152 magassági vadászgépet. Összesen 20100 épült a típusból. 

TECHNIKAI ADATOK (Fw 190A-8)

  • Hossz: 8,85 m
  • Magasság: 3,96 m
  • Fesztávolság: 10,53 m
  • Hatótáv: 1470 km (póttankkal)
  • Személyzet: 1 fő
  • Csúcsmagasság: 11.400 m
  • Szerkezeti tömeg: 3480 kg (felszálló tömeg: 4930 kg)
  • Csúcssebesség: 714 km/h
  • Fegyverzet: 4 x 20 mm MG 151 gépágyú és 2 db 13 mm-es MG 131 géppuska
  • Hajtómű: 1db BMW 801D-2 14 hengeres kétsoros csillagmotor - 1700 LE

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr5712908912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása