A Meteor volt a szövetségesek egyetlen sugárhajtású repülőgépe, melyet harcban is bevetettek a második világháborúban. A típus fejlesztését a háború elején kezdték, ám sok probléma merült fel a hajtóművekkel kapcsolatban. Az első példány 1943 márciusá- ban emelkedett a levegőbe és 1944-ben állt hadrendbe.
16 darab Meteor Mk.I-est 1944 júliusában adtak át a RAF 616. századának, így ez lett a világ első katonai egysége, amely szokványos üzemi körülmények között sugárhajtású repülőgépet használt. A század a Meteorokat hamarosan bevetette a német V-1 "csoda- fegyver" ellen – kettőt hamarosan meg is semmisítettek (1944. augusztus) Dél-Anglia felett. Két Meteorokkal felszerelt RAF század repült a háború utolsó heteiben az európai kontinens felett, de arról nincs feljegyzés, hogy Meteorral közelharcba kerültek volna valaha is a német sugárhajtású vadászgéppel, a Me 262-essel. A sugárhajtású gépekkel vívott légiharcra még várni kellett, erre csak a koreai háború idején került sor.
TECHNIKAI ADATOK (Gloster F.41 Meteor)
- Hossz: 13,57 m
- Magasság: 3,96 m
- Fesztávolság: 11,32 m
- Szárnyfelület: 32,52 m²
- Hatótáv: 950 km
- Személyzet: 1 fő
- Csúcsmagasság: 13 020 m
- Szerkezeti tömeg: 4850 kg (max. felszálló tömeg: 7120 kg)
- Csúcssebesség: 965 km/h
- Fegyverzet: négy 20 mm-es Hispano gépágyú
- Hajtómű: két Rolls-Royce Derwent I.TL; 15,6 kN tolóerő