Igen hamar fény derült a VIIA típus több hátrányára (csekély üzemanyag-tartalék, ezáltal rövid hatótávolság). Ennek kiküszöbölésére a VIIB már kiegészítő külső tartállyal 33 ton- na üzemanyag-többletet tudott magával vinni, ezáltal 2500 mérfölddel meghosszabbítva a hatótávolságot. A hajótest az A-típushoz képest 2,1 méterrel volt hosszabb, és a merü- léshez beépített tartályok méreteit is megnövelték. Ezen kívül némileg gyorsabb gépeket kapott, ezzel is növelve a hajó fürgeségét. Fegyverzete is változott a VIIA-hoz képest, 5 torpedóvető-csövet építettek be, négyet az orrba, egyet pedig a hajófarba.
A típus legkomolyabb tervezési hiányossága a levegőztető nyílások elégtelen száma és nem megfelelő elhelyezése volt, amelyet különböző külső levegőztető (Schnorchel) be- rendezés segítségével igyekeztek pótolni, mérsékelt sikerrel – így a hajó ezen rendszerét a VIIC osztály típusain már jelentősen átalakították. A 1936-40 között összesen 24 példány épült a típusból, mellyel olyan híres parancsnokok harcoltak, mint Prien (U-47), Kretsch- mer (U-99) és Schepke (U-100).
Technikai adatok
|
|
* Ismertebb tengeralattjárók listája *