Építésére jelentős hatással volt az 1931-ben szolgálatba állított olasz Zara nehézcirkáló, mely szinte kikényszerítette a franciáktól, hogy térjenek el a korábban alkalmazott – páncélvédettség nélküli – cirkáló-típusok alkalmazásától. A hajót 1932-ben bocsátották vízre, és elkészülte után 1934-ben állt szolgálatába.
Elsősorban a mediterrán térségben teljesített szolgálatot és elődeihez hasonlóan a gyarmatokkal való kapcsolattartás volt az elsődleges feladata. A világháború kitörését követően a Dupleix nehézcirkálóval és a Strasbourg csatahajóval egyetemben Dakarban állomásozott. 1940 márciusában a Bretagne csatahajó társaságában Kanadába hajózott, ahonnét csak áprilisban tért vissza. Az 1940-es francia fegyverletétel után a Vichy flotta bázisára, Toulonba hajózott, és a továbbiakban ott állomásozott. 1942. november 27-én, amikor a németek bevonultak Franciaország addig meg nem szállt területeire is, az Algérie a Touloni-öbölben önelsüllyesztést hajtott végre.
TECHNIKAI ADATOK
- Vízrebocsátás: 1932
- Vízkiszorítás: 10 046 t (üresen), 13 930 tonna harckészen
- Sebesség: 32 csomó
- Méretek: hossz: 187,8 m - szélesség: 20 m - merülés: 5,4 m
- Személyzet: 605 fő
- Hajtómű: 4 hajócsavar, 8 db Penhoet-kazán, 4 db Rateau-turbina
- Hatótávolság: 7 300 km
- Fegyverzet: 8db 20,3 cm-es L/50-es ágyú mellett 12 db 10 cm-es légvédelmi löveg, 8 db 3,7 cm-es légvédelmi géppuska, 16 db géppuska és 6 db 55 cm-es torpedóvető cső + felderítési feladatok ellátására 3 db vízi repülőgép
- Páncélzat: vízvonalnál 110 mm, a fedélzeten 80 mm