A II. világháború fegyverei, járművei

Argus repülőgép-hordozó

2017. október 02. - Habitus

Az Argus-osztály egyetlen egységét 1914-ben Olaszország részére, Conte Rosso néven óceánjáró utasszállítóként (liner) kezdték építeni. Az első világháború kitörésekor a britek a hajót lefoglalták és átkeresztelték HMS Argus-ra. Terveit átdolgozták és repülőgép-hor- dozónak építették tovább.

argus.jpg

A munkálatok a folyamatos kísérletezések, átépítések következtében igen lassan haladtak, de amikor 1918 szeptemberében szolgálatba állt, teljesen sima, felépítmény nélküli repülőfedélzetével utat mutatott a fejlesztések irányainak. Mivel parancsnoki tornya sem volt, erősen hasonlított egy felfordított vasalóhoz, ezért "flat-iron"-nak becézték.

Argus-t a második világháború kitörésekor már csak kiképzésre használták, de a Royal Navy 1939/41-ben bekövetkezett jelentős veszteségei miatt — a HMS Courageous, Glorious és az Ark Royal elsüllyedt, az Illustrious súlyosan megsérült — újból első vonalbeli szolgálatra osztották be. Előbb Máltára szállított utánpótlást és repülőgépeket Gibraltárból, majd a Földközi tenger nyugati térségébe vezényelték, ahol a Málta felé tartó konvojok védelmében vívott csatákban vett részt. 1943-ban újra kivonták az első vonalbeli szolgálatból, és 1944-ig ismételten kiképzési célokra alkalmazták. Ekkor tartalék-állományba helyezték és 1947-ben pedig leselejtezték és szétbontották.

TECHNIKAI ADATOK

  • Vízrebocsátás: 1917. december 2.
  • Vízkiszorítás: 14 000 t (üresen); 15 750 tonna (harckészen)
  • Méretek: hossz: 175,56 m - szélesség: 24,3 m - merülés: 6,9 m
  • Sebesség: 21 csomó
  • Személyzet: 272 fő+repülőszemélyzet
  • Hajtómű: 4 hajócsavar, 4 db Parsons gőzturbina - 20 000 LE
  • Hatótávolság: 8 050 km 16 csomó (30 km/h) sebességgel
  • Fegyverzet: 2 db 102 mm-es (2×I) ágyú, 12 db 12.7 mm-es (3×IV) légvédelmi gépágyú és 18 repülőgép (1940)
  • Páncélzat: nincs

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr7212919271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása