Az egyik leghíresebb angol hadihajó építését 1916. szeptember 1-én, az első világháború alatt kezdték meg, de az 1916-ban lezajlott jütlandi ütközet után, amelyben három brit csatacirkáló robbant fel, elkészítették egy jobb páncélvédettségű csatacirkáló-típus terveit. A Hood lett volna a négy ilyen hajóból álló osztály első egysége, de az egyetlen lett, amely el is készült, 1918. augusztus 22-én bocsátották vízre.
Főgépei teljesítménye elérte a 144 000 lóerőt, és a hatótávolsága 7200 km volt 10 csomó sebességgel. 1939. szeptember 26-án szerencsésen átvészelt egy német bombatáma- dást. 1940. július 23-án tagja volt annak a köteléknek, amely Oranban megtámadta az ott horgonyzó francia flottát, súlyos veszteségeket okozva. Annak ellenére, hogy arra ter- vezték, hogy elkerülje elődei sorsát 1941. május 24-én a német Bismarck csatahajóval és a Prinz Eugen cirkálóval vívott ütközet során egy gránát átszakította a gyengén megerő- sített felső páncélzatát, a lőszerkamrájába hatolva felrobbantotta és kettétörte a Hoodot. Személyzetéből mindössze 3 túlélő maradt, 1338 ember odaveszett.
TECHNIKAI ADATOK
- Vízrebocsátás: 1918
- Vízkiszorítás: 43.144 t (üresen), 49.130 t (harckészen)
- Méretek: hossz: 262,2 m - szélesség: 32,2 m - merülés: 10,1 m
- Sebesség: 32 csomó (59,26 km/h)
- Személyzet: 1477 fő
- Hajtómű: 4 hajócsavar, 4 turbina - 144 000 Le
- Hatótávolság: 7200 km
- Fegyverzet: 8 db 38,1 cm-es L/42 nehézágyú; 12 db 14 cm-es ágyú; 14 db 10,2 cm-es légvédelmi ágyú; 24 db (6X4) 4 cm-es légvédelmi gépágyú; 4 db 53,3 cm-es torpedóvető cső
- Páncélzat: övpáncél és a barbetták 305 mm - 127 mm