A II. világháború fegyverei, járművei

Avro Manchester közepes bombázógép

2017. október 01. - Habitus

Mivel a repüléstechnika az 1930-as években rohamosan fejlődött, az angol légügyi minisztérium 1936-ban újgenerációs közepes bombázógépet igényelt. Az Avro és a Handley Page is jelentkezett tervekkel. Mindkét cégnél megrendelték a prototípust, de a Handley Page-terv a rajzasztalon maradt.

manchester1.jpg

Az Avro cég megépítette a Manchester közepes bombázógépet, 200 darabos kezdeti megrendelést kaptak rá. A Manchester Mk. I. 1939 júliusában repült először és a típus 1940 novemberétől lépett szolgálatba. 20 darab épült meg belőle, majd 180 darab Mk. IA követte, melyeken nagyobb lett a két külső függőleges vezérsík, így az Mk. I középső függőleges vezérsíkját elhagyhatták. A Manchester sárkánya ideálisnak volt mondható, de a megbízhatatlan Vulture motorok miatt a típus gyártását 1942 júniusában leállították. Utódja a méltán híressé vált négymotoros Lancaster Mk. I lett.

TECHNIKAI ADATOK (Manchester Mk. I.)

  • Hossz: 21,14 m
  • Magasság: 5,95 m
  • Fesztávolság: 27,48 m
  • Hatótáv: 2660 km 
  • Személyzet: 7 fő
  • Csúcsmagasság: 5855 m
  • Szerkezeti tömeg: 13 350 kg (felszálló tömeg: 25 402 kg)
  • Csúcssebesség: 426 km/h 4000 méteren
  • Fegyverzet: két 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a gép orrában a lövész-toronyban, két 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a törzs alatti lövésztoronyban, (később a tornyot hátra, a törzsre helyezték), négy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a faroklövész tornyában és 4695 kg-os bombateher a gép bombaszekrényeiben
  • Hajtómű: két 1760 LE-s Rolls-Royce Vulture I típusú, 24 hengeres X-motor

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr8612915435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása