A harmincas évek elején a RAF-pilóták a gyarmatokon két többfeladatú, a földi csapato- kat támogató repülőgép-típussal repültek: a Fairey IIIF-el és a Westland Wapitivel. Mivel mindkét típus elavult, a légügyi minisztérium elhatározta, hogy az új Vildebeest torpedó- vetőt alakíttatta át többfeladatú repülőgéppé.
1932-ben módosították az első Vildebeest Mk I-est, és mivel az új változat bevált, 196 darab Vincent Mk I repülőgépet rendeltek meg, amelyek 1934 júliusa és 1936 októbere között készültek el. A gépek egy része új volt, a többit Vildebeestekből alakították át. 171 repülőgép került a RAF (Indiában, a Közel-Keleten és Kelet-Afrikában állomásozó) 12 századához. Néhány gépet átadtak Iraknak és Új-Zélandnak.
TECHNIKAI ADATOK (Vincent Mk I.)
- Méretek: hossz 11,18 m; magasság 5,41 m; fesztáv 14,94 m
- Szerkezeti tömeg: 1918 kg
- Felszálló tömeg: 3674 kg
- Személyzet: 3 fő
- Fegyverzet: egy 0,303 hüvelykes az orr bal oldalán mereven beépített géppuska, egy 0,303 mm-es forgatható géppuska a hátsó pilótaülésben és 499 kg-os bombateher külső megerősített pontokon
- Motor: egy 635 Le-s (473,5 kW) Bristol Pegasus IIM3 típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor
- Hatótáv: 2012 km
- Teljesítmény: max. sebessége 228 km/h; csúcsmagasság 5180 m