A világháború során bevetésre kerülő távolsági bombázók nagyon sebezhetőnek bizonyultak, ezért az angol Királyi Légierő (RAF) egy vadonatúj, nagy hatótávolságú harci gépet rendelt az Észak-amerikai Repülőgépgyártól. Az amerikai cég 117 napos rekordidő alatt hozta ki a legendás gép prototípusát, mely a P-51 jelzést kapta. A RAF 1941 végén vette át az első gépeket, melyek Angliában kapták a Mustang nevet.
Gyönyörű, áramvonalas gép volt, de Ellison motorja gondot okozott: ötezer méteres magasság felett nem vette fel a versenyt a német vadászgépekkel. Egy kis többletre volt szükség, amit az angoloktól meg is kapott: a Mustangba beszereltek egy RR Merlin mo- tort. Az eredmény megdöbbentő volt: a gép ezt követően kétszer gyorsabb emelkedésre volt képes, magasabbra repült és kevesebb üzemanyagot használt.
Ezt követően a Mustang P-51D legfontosabb feladata az volt, hogy a mélyen fekvő németországi célpontok fölé kísérje az amerikai bombázókat és az út folyamán azokat oltalmazza. Erre a korábban elképzelhetetlen funkcióra a Mustang-ot különösen nagy hatótávolsága, és az összes német vadászt meghaladó motorteljesítménye predeszti- nálta. A világháború után a gép 55 országban futott be karriert, kéttörzsű változata (Twin Mustang) a koreai háborúban is harcolt. A háborús időszak össztermelése 15 586 db volt.
TECHNIKAI ADATOK (P-51D)
- Méretek: hossz 9,52 m; magasság 4,16 m; fesztáv 11,28 m
- Szerkezeti tömeg 3450 kg
- Felszálló tömeg: 5260 kg
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: hat darab 12,7 mm-es Browning MG 53-2 géppuska, 2 db 226 kg-os vagy 2 db 454 kg-os bomba, vagy 6 db 12,7 mm-es rakéta
- Motor: egy 1650 LE-s Rolls-Royce Packard-Merlin V-1650 motor
- Hatótáv: 3855 km (póttartállyal)
- Teljesítmény: max. sebessége 698 km/h; csúcsmagasság 12 770 m