A Császári Japán Hadsereg Légierejének legjobb, nagy példányszámban rendelkezésre álló bombázó repülőgépe volt az egész világháború alatt, ugyanakkor a japán politika rövidlátásának iskolapéldája is, mivel a repülőgép nagy sebességét és hatótávát, tűzerejét és bomba-teherhordó képességét a védelmi felszereltség rovására érték el.
1936 februárjában írtak ki pályázatot egy korszerű bombázógépre, és a Ki-21-es nyolc prototípusa 1936 decemberétől kezdett repülni. A típust 1938 közepén állították szolgálatba. 774 darab épült a Ki-21-I-ből, három, egymástól a fegyverzetben és az üzemanyag mennyiségében eltérő változatban, 850 LE-s Nakajima Ha-5 csillagmoto- rokkal. A Ki-21-II-ből 1278 darabot gyártottak két altípusban, különböző teljesítményű motorokkal.
TECHNIKAI ADATOK (Ki-21-IIb)
- Hossz: 16,07 m
- Magasság: 4,85 m
- Fesztávolság: 22,52 m
- Hatótáv: 2700 km
- Személyzet: 7 fő
- Csúcsmagasság: 10 050 m
- Szerkezeti tömeg: 6070 kg (felszálló tömeg: 10 610 kg)
- Csúcssebesség: 487 km/ó
- Fegyverzet: egy 12,7 mm-es forgatható géppuska a toronyban a törzs tetején, egy 7,7 mm-es forgatható géppuska az orrban, egy 7,7 mm-es forgatható géppuska a farokban, és egy darab 7,7 mm-es géppuska a törzs alján; 1000 kg-os bombateher
- Hajtómű: két 1500 Le-s Mitsubishi I/a 101 típusú 14 hengeres, kétsoros csillagmotor