Kétmotoros, középszárnyas, keskenytörzsű, fémépítésű Junkers bombázó, a Luftwaffe legnagyobb példányszámban épült bombázógépe volt. A második világháború egyik legsikerültebb repülőgép-típusa, tervei 1935-ben készültek el, prototípusa 1936 végén emelkedett a levegőbe.
Több módosítás után 1939 augusztusában állt csapatszolgálatba, alig egy hónap múlva, szeptember 25-én már négy Ju-88-as majdnem elsüllyesztette az Ark Royal angol repü- lőhordozót, és Norvégia megszállásakor is fontos szerepet játszottak.
A kezdeti konstrukció eléggé védtelen volt, a későbbiekben ezért a bombakapacitás meg- növelése mellett elsősorban a fegyverzet megerősítésére helyezték a hangsúlyt. Ennek ellenére sebessége nem csökkent túlságosan, manőverező-képessége is nagyszerű volt. A kiváló konstrukció lehetővé tette széleskörű alkalmazását, zuhanóbombázó, éjszakai vadász, aknatelepítő, torpedóvető és csatarepülő változatai is bevetésre kerültek. Gyártá- sa a háború végéig folyt, számtalan változata készült, melyeket különböző felszereléssel, fegyverzettel láttak el. Az átépítések ellenére teljesítménye nem romlott; különböző vál- tozataiból 14 980 db épült. A Ju-88B (1940-ben repült először) prototípusából fejlesztették ki később a Ju-188-at.
TECHNIKAI ADATOK (Ju 88A-4)
- Hossz: 14,4 m
- Magasság: 4,85 m
- Fesztávolság: 20 m
- Hatótáv: 2730 km
- Személyzet: 4 fő
- Csúcsmagasság: 8200 m
- Szerk. tömeg: 9864 kg (felszálló tömeg: 14 000 kg)
- Csúcssebesség: 470 km/ó, emelkedőképesség 5400 m-re 23 perc alatt
- Fegyverzet: egy 7,92 mm-es mereven beépített géppuska a szélvédő jobb oldalán, egy 13 mm-es vagy két 7,92 mm-es forgatható géppuska az orrban, két 8,92 mm-es forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részében, egy 13 mm-es vagy két 7,92 mm-es forgatható géppuska az orr alatti gondola hátsó részében és 2500 kg-os bombateher
- Hajtómű: két 1340 Le-s (999 kW) Junkers Jumo 211J-1/2 típusú, 12 hengeres motor