A II. világháború fegyverei, járművei

Junkers Ju-188 bombázógép

2017. szeptember 28. - Habitus

A II. világháború kezdetére nagyjából már elkészültek a Junkers Ju 88 utódjának szánt Ju-288 tervei, de a program késett, emiatt 1941-ben szükségessé vált egy közbenső típus. A választás – a Ju-88B 1940-ben először repült prototípusából kifejlesztett – Ju-188-ra esett.

ju188e.jpg

A közepes bombázó repülőgépet 1942-ben állították szolgálatba, 1100 darab készült belőle, több változatban: a Ju-188 bombázógép, két 1776 LE-s Junkers Jumo 213A motorral; a Ju-188D, az előző altípus felderítő változata; a Ju-188E bombázógépekbe csillagmotorok kerültek a soros motorok helyett; a Ju-188S nagymagasságú zavarógép, a Ju-188T pedig nagymagasságú felderítő repülőgép volt. A különféle céloknak megfele- lően sok további altípust is kipróbáltak vagy megterveztek, így például éjszakai vadász és ellenséges terület felett bevetett meteorológiai felderítő repülőgépeket.

TECHNIKAI ADATOK (Ju-188E-1)

  • Hossz: 15,06 m  
  • Magasság: 4,46 m
  • Fesztávolság: 21,98 m
  • Hatótáv: 2480 km
  • Személyzet: 4 fő
  • Csúcsmagasság: 10 100 m
  • Szerk. tömeg: 9410 kg (felszálló tömeg: 14 570 kg)
  • Csúcssebesség: 544 km/h
  • Fegyverzet: egy 20 mm-es forgatható gépágyú az orrban, egy 13 mm-es géppuska a toronyban a törzs tetején, egy 13 mm-es forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részében, egy 7,92 mm-es iker géppuska az orr alatti gondolában és 3000 kg-os bombateher
  • Hajtómű: két 1677 LE-s BMW 801D-2 14 hengeres, kétsoros csillagmotor

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr612909406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása