Az 1944-ben megjelent Focke-Wulf Ta 152 többek szerint a második világháború legjobb légcsavaros vadászgépe volt, sebességben és manőverezhetőségben egyaránt felülmúlta a legmodernebb szövetséges vadászgépeket. A Kurt Tank által tervezett típus a nagy ma- gasságon üzemelő elfogó-vadászok úttörője volt: nemcsak technológiai szempontból, de az alkalmazás koncepcióját tekintve is jóval meghaladta korát.
A Ta 152 a Focke-Wulf Fw 190D Jumo motoros továbbfejlesztéseként jött létre. A nagy magasságban történő üzemeltetés számos különleges követelményt támasztott a géppel szemben, így a típus jelentős átalakításokon esett át. A géptörzset meghosszabbították, a Ta 152 így egy nyúlánk, roppant elegáns gép képét mutatta. De túl későn és túl kevés ké- szült belőle. A szolgálatba állított pár gép speciális feladatköre a Messerschmitt Me-262 és más fontosabb légibázisok védelme volt a támadó szövetséges repülőgépekkel szem- ben, és ott igen jól teljesített. Összesen alig 215 darab épült meg a háború végéig.
TECHNIKAI ADATOK (Ta 152 H-1)
- Hossz: 10,82 m
- Magasság: 3,36 m
- Fesztávolság: 14,44 m
- Hatótáv: 2000 km
- Személyzet: 1 fő
- Csúcsmagasság: 14 800 m
- Szerkezeti tömeg: 4031 kg (felszálló tömeg: 5210 kg)
- Csúcssebesség: 759 km/h
- Fegyverzet: egy MK 108 30 mm-es és két MG 151/20 20 mm-es gépágyú
- Hajtómű: egy 1750 Le-s (1287 kW) Jumo 213E fordított V-motor