A II. világháború fegyverei, járművei

Focke-Wulf Ta 152 magassági vadászgép

2017. szeptember 28. - Habitus

Az 1944-ben megjelent Focke-Wulf Ta 152 többek szerint a második világháború legjobb légcsavaros vadászgépe volt, sebességben és manőverezhetőségben egyaránt felülmúlta a legmodernebb szövetséges vadászgépeket. A Kurt Tank által tervezett típus a nagy ma- gasságon üzemelő elfogó-vadászok úttörője volt: nemcsak technológiai szempontból, de az alkalmazás koncepcióját tekintve is jóval meghaladta korát.

ta152.jpg

A Ta 152 a Focke-Wulf Fw 190D Jumo motoros továbbfejlesztéseként jött létre. A nagy magasságban történő üzemeltetés számos különleges követelményt támasztott a géppel szemben, így a típus jelentős átalakításokon esett át. A géptörzset meghosszabbították, a Ta 152 így egy nyúlánk, roppant elegáns gép képét mutatta. De túl későn és túl kevés ké- szült belőle. A szolgálatba állított pár gép speciális feladatköre a Messerschmitt Me-262 és más fontosabb légibázisok védelme volt a támadó szövetséges repülőgépekkel szem- ben, és ott igen jól teljesített. Összesen alig 215 darab épült meg a háború végéig.

TECHNIKAI ADATOK (Ta 152 H-1)

  • Hossz: 10,82 m  
  • Magasság: 3,36 m
  • Fesztávolság: 14,44 m
  • Hatótáv: 2000 km
  • Személyzet: 1 fő
  • Csúcsmagasság: 14 800 m
  • Szerkezeti tömeg: 4031 kg (felszálló tömeg: 5210 kg)
  • Csúcssebesség: 759 km/h
  • Fegyverzet: egy MK 108 30 mm-es és két MG 151/20 20 mm-es gépágyú
  • Hajtómű: egy 1750 Le-s (1287 kW) Jumo 213E fordított V-motor 

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr4412908894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása